ungar ungar ungar



Skoldagen e slutt...sitter nu å ska hålla mig vaken. Dricka lite kaffe blir bra då!
I morse så regnade det...blä!!
Jocke va en duktig kille först...va uppe innan min klocka ringde å va påklädd dessutom...åt upp frukosten å borstade tänderna...sen skulle vi gå...någon VÄGRADE GÅ!!! Så jag gick...han brukar ju komma efter om jag kommer för långt borta men...inte idag...istället försvann han helt...så jag fick gå tillbaka å kolla baksida, i porten, sick sacka mellan husen...å sen gick jag raka vägen till skolan å då hade han precis kommit dit...å då va jag ARG!!! Så då fick jag skälla på han mitt framför fröken å kompisar. Då skämdes han...sen gick jag till min skola...av nån väldigt underlig anledning så kom jag dit i tid...på minuten va jag i klassrummet. Men svettig å blöt av regnet...sen satt vi mest å räknade. HAde bara den lektionen idag så det va skönt...å fixat intyg till kommunen oxå...knappt nån som hade tid men de va ju bara å vänta. Annars brukar ju jag själv ha rast å har då inte tid å vänta eller så e ju alla där på lunch å vem orkar vänta 100 år när man slutat...eller vem kommer ihåg?? Men nu e de fixat...å så har jag skrivit en lapp till patrick att han kan lägga det på kommunens låda imorgon bitti så slipper vi frimärke. Räcker väl med kuvert...det e ju en sån löjlig grej så inte tänker jag slösa ett frimärke på det inte!! Har jag fått göra förr ju. Dessutom så står det redan på deras datorer att jag studerar...varför måste intyget in??

Ska bli gott med kaffe ialla fall. Äta nåt kanske...men vad? Väntar på posten oxå...hoppas på å få nån trevlig avi...eller varför inte två?? För då e de bara ett paket som jag väntar på men det kommer senare. v. 40 kanske...ville ha allt i samma paket...v. 37, 38 å 39 levereras det...får se om det bli i ett paket nu...råkat ut för det innan att de delat upp det fast jag valt ETT paket. Å en gång blev jag lite arg, ett par år sen?..valt ETT PAKET, fick 2...resten skickade de inte för att det var för lite...VA?? Men skit i det då...då får ni 2 saker MINDRE sålda...
Hämtade ut sista böckerna igår oxå...fick hem en avi i brevlådan...å så står det ICA Valsta...VA?? Valde ju schenker å det står på kvittot att det kommer till Presentklippet...Inga problem egentligen men det blev ju fel ändå. Butikerna ligger under samma tak så behövde ju inte ta nån omväg eller så...men det e inte alltid saker å ting fungerar som det ska.

Kaffe kaffe kaffe...ungar ungar ungar...regn regn regn...men nu e de nästan soligt. å tvätten e klar. Ska dra igång en till på en gång tror jag så e veckans tvätt klar! På fredag blir det stressigt. Först skolorna å sen hem å packa om man glömt det imorgon å sen blir vi hämtade...kommer bli mkt svamp-promenader i helgen...rätt kul att så många i min ålder plockar svamp...flera i klassen som gör det...trodde jag var ensam om det typ. haha. Finns mkt i år så då plockar man egentligen för mkt men vissa år finns knappt nåt alls å har man tur så e lagret i frysen inte slut å det räcker 2 år...det kommer det kanske å göra denna gång...har några liter sen semestern. Å mer ska det bli!

Nä, ska läsa "läxan". Läsa kap 1 i personlig försäljning. Kommer inte fatta nåt bara...min hjärna e inne på att räkna å inte att läsa (och förstå). Man blir rätt van att räkna, lite text å lite siffror, å siffrorna ska in på rätt ställe...sen när det bara är text så funkar inte skallen lika bra längre...eller nåt..

Åter till kaffekoppen!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Okej :) hehe, oj! jaa en karl var kring 50 i min klass, träffade klassen för första gången idag. Det kändes bra iallafall! så nu ska jag läsa ett halvår.. hoppas tiden går snabbt :)



ojaaa, dåligt väder idag! har inga skor just nu typ.. ska rota fram några här hemma senare!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback