14 september

11.00

Vi verkar ha förlorat internet. Igår kväll försvann det vid 20.30 kanske och imorse fanns det inte heller… fast det står att vi har signal…
Men träffade Mirka i skolan å hon hade samma problem… vi bor ju på samma gata. Så då är det väl så i hela området… då e de inte jag som surfat sönder internet… haha.
Idag har vi hittills haft en lektion, FeB å de e bra snurrigt. Men lyckades räkna ut allt rätt, med hjälp av ”fusklapp”. Men det e ett steg i rätt riktning, att man lyckas plocka ut det rätta man ska räkna å inte bara gissar att det å det ska räknas. Men det e prov om 2 veckor så det känns lite panikartat, att hinna med å att få in formler i skallen, eller rättare sagt para ihop formlerna med rätt grej. Formlerna kan jag egentligen men måste hela tiden titta tillbaka för att se vilken formel som ska användas. De e så lika varandra så det e inte konstigt man blir snurrig i skallen.
Om 1½ timma kommer Linda hit å hämtar mig, då ska vi ha IT Kalkylering i 2 timmar i det trevliga bastu-datarummet. Det e sååå varmt där, å det lär ju inte bli bättre nu när solen e framme.
Man behöver inte va med på alla lektioner men eftersom jag aldrig hållit på med Excel tidigare, alltså på RIKTIGT så kan det va bra å va med, jag fastnade ju förra gången å jag tror å hoppas att det e just det vi ska gå igenom idag. Han sa att det egentligen var omöjligt å förstå sig på just den biten men att vi skulle läsa igenom å kolla lite, å det gjorde jag å jag försökte hajja grejjen men det gick bara inte… så idag kanske man får nåt bra knep till det hela. Skulle ju gå vidare men eftersom nästa grej var fortsättning på det så gick ju inte det heller… men men…
Kolla på mina fina kalkyluppgifter på FeB eftersom jag inte har internet… gu va skoj å kolla mailen sen, eller inte… den lär ju va fullproppad med skit.
På med kaffe, käka en mjuk banan å fram med papper, penna å miniräknare… sen får vi se vem som har piggast skalle… inte är det jag inte… den e redan rätt trött… hållt på med bidragskalkyler i 2 timmar å det e nytt för oss… mkt info att ta in… sen ska man förstå det hela också… usch å fy…

Fortsättning följer… när internet e tillbaka…

-------------------------

16.50

Hemma igen, å lika arg som vanligt. Jocke gör verkligen ALLT för att reta upp mig. Tröjan e inte upphittad ännu, å det tog 1 timma idag igen å hämta han. Ska be Patrick ta hand om hämtning och lämning resten av veckan. Jag orkar bara inte med det. Jag ska ju försöka plugga men det e inte så lätt när dagen börjar som den gör å att fortsätta hemma sen när man är ännu tröttare och ännu argare så går inte det heller. Idag gick det så långt att jag fick ringa Patrick...men han kommer inte hem förä'n efter fritis stängt...annars hade jag sagt till fröknarna att jag ger upp å han får va kvar för jag orkar inte, å har inte heller tid... men det går ju inte om de stänger.
Undrar vad Patricks hef skulle säga om Patrick fick ta över den biten, han skulle antagligen bli så SUR!!! Om jag känner han rätt...det e bara hans problem som e viktiga typ. Sen hur mkt PAtrick försöker få saker å ting fungera på jobbet vet jag inte, antagligen inte så mkt. Fattar inte vad problemet e...löneförhandla...ge pikar till en snål nyrik människa...nja, det fungerar inte...vill man inte fatta så gör man det inte heller...sagt åt Patrick flera gånger att det inte funkar, är det så farligt att prata ordentligt?? Sist hade han försökt få högre lön genom att säga att jag är arbetslös å det går knappt ihop hemma med betalningar osv...då säger hans chef att "...SNART blir det så hemma hos oss oxå..." dom fick barn i somras, å frun...jo hon har ett välbetalt jobb, så visst får dom in pengar ändå...det fick ju inte jag...å Patricks lön på 20tusen...vad e det jämfört med chefens?? en 50-öring eller nåt...
Frågan e om det går å prata med vanliga ord å få han att förstå att man vill ha högre lön?!? Man har ju rätt att löneförhandla så varför skulle inte Patrick göra det?? för första gången...hur länge har han jobbat där??? 10 år ialla fall...
Men just nu e de lämna å hämta på fritis som e VÅRAT problem...jag fixar inte det helt enkelt...e så nära att börja gråta varje gång jag kommer dit å det e omöjligt å få hem grabben...å försöka hålla grodorna rätt i mun å ha en "normal" ton...det går inte. Å hans fröknar bara ler...Nån annan fröken från skolan sa nåt till mig å log..."INTE ETT ORD!!" sa jag å vände mig om...Jag är så arg så jag håller på å explodera så säger nån nåt så får dom va beredda att jag hugger till.
Jag fattar inte vad som hänt med ungen men han har blivit ett monster jämfört med innan, då var han redan jobbig på morgon å vid hämtning...men nu e han nåt helt annat.

Nu ska jag ta några alvedon, hoppa in i duschen å sen får vi se om det finns nån tinad mat...
Sen ska jag försöka plugga lite till...om det går...just nu känns det omöjligt, men måste ju.


Kommentarer
Postat av: Helena

tja! Inte läst här på länge och inte hunnit läsa allt.. men är det likadant med Jocke fortfarande eller? Pratat med skolan? Kram

2009-09-15 @ 00:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback