less å trött.


Känns att det börjar bli höst. Blir bara tröttare å tröttare. Å så e de kallt ute.

Prov hade vi i måndags å det kändes väldigt osäkert men fick G+ på det. Så inget omprov här inte. Sen imorgon får vi nog veta hur det gick med dataprovet.
Å nästa vecka har vi prov igen fast det lät mer som att vi skulle ta det muntligt...ett litet prov på resultatbudget å likviditetsbudget. Det är den lätta biten typ. Inte så mkt krångel...om man lyckas räkna rätt...om man kan lita på miniräknaren...

Blir "sovmorgon" imorgon. -Inte så mkt stress, Jocke börjar ju tidigare än mig imorgon så han måste man ju frakta bort till skolan i tid. Annars e de ju jag som börjar före han varje dag, men då finns ju fritids.
I helgen borde jag nog försöka plugga lite å shoppa höstskor till allihopa, å Jocke verkar ha växt på överkroppen på en månad för alla tröjor verkar va för små typ. När vi önskade kläder tillfödelsedagen så var det mysbyxor, alla tröjor passade ju då men nu e alla korta i midjan å i ärmarna. Vad har hänt?? Så lite munktröjor skulle behövas, sen behövs ju lite nya jackor, täckbyxor å höstskor...till mig med!!!

Sen verkar det som att jag fyller år nästa vecka oxå...fast det e ingen som frågat om det blir kalas ännu...alla brukar annars ringa å höra om tider å dag å sånt i god tid, innan jag själv ens börjat fundera på att jag (nån) fyller år. Men men...jag skulle helst slippa ha "kalas" Fest blir det inte, det har jag ingen ork till. Eller lust heller.
Får se om vi ska hitta på nåt med klassen snart...vi pratade igår om att vi skulle låna nån lokal å käka å dricka vin å snacka om annat än skolan typ.

Nu ska jag nog ta å ta på mig å gå till Jockes skola. Sen hem å fundera ut nåt ätbart till middag å så ska både jag å Jocke duscha å tvätta håret. Kommit helt i otakt...Jocke har inte duschat sen i måndas å jag har inte tvättat håret sen måndags...så det är dagens MÅSTEN!!

Å helgens måsten: Skor till mig å Jocke, Munktröjor till Jocke, Ytterkläder till Jocke, en sväng på ÖB...där finns mkt bra ha saker...typ sköljmedel, toapapper...hm, det var nåt mer jag sklulle ha där som va slut här hemma...
Å sen var det väl nåt mer som måste göras i helgen...jo plugga lite men nåt mer var det...städa kanske...hoppas jag hginner med det imorgon!! Då ska jag tvätta...jag som trodde det var slut med tvätt...tömde ju tvättkorgen sist jag tvättade men imorse när jag la i Jockes skitiga kläder från igår så möttes jag av en överfull korg...vad hände??

Jaja,måste dyker upp hela tiden...vad man vill hinner man ju inte med...scrappa, läsa, shoppa...värsta e väl när man MÅSTE shoppa nåt, då finns det ju aldrig nåt. Så vi får se hur det går i helgen...men det finns en second hand affär i Edsviken i sollentuna som har mängder med barnsaker å kläder så dit kanske man kan åka å kolla om det krisar...eller egentligen borde man ju böreja där kanske...billigt å fräscha kläder har dom. Tror mina föräldrar köpte Jockes trehjuling där oxå. Fick tipset av Johanna i skolan!! Aldrig vart där själv så. Hm, kanske man kan dra med mamma oxå...då blir det billigare för mig...haha...hon ska ju alltid betala, ialla fall när det är till Jocke.

Nä, ska knata bort till skoaln nu. Får be Patrick å köpa mjölk på vägen hem sen, orkar inte gå upp till centrum å handla, är bara mjölk som e akut så...

(väntar en stund...det öser ner regn helt plötsligt...var /är soligt så....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback