jaaa, dålig på att uppdatera...

men ibland har man ju såna perioder...inget roligt att berätta, ingen ork att skrivca, å så en massa plugg...haft prov i veckan å jag fick lite panik men jag fick ju faktiskt VG visade det sig till slut...

Ett prov kvar i denb kursen...sen är det väöl ett par prov till i andra ämnen...

Idag är jag hemma...Jocke e lite små krasslig...inte pga av sprutan tror jag men han låter som en "traktor"....alltså han säger det...
Får se om det blir värre eller inte.

Skulle åkt till Norrtälje å Vätö över dagen annars...fixa lite på landet...å gå på banken å amortera på billånet...men farsan får fixa det själv. Bilstolen är i Spånga så då får det vara...skönt å bara va hemma oxå. Regnar ju ute så en mys å pyssel dag låter bra tycker jag.

Har ju stora problem på morgonen med Jocke...han går efter mig ibland när jag lämnat han i sin skola, d¨å är jag på väg till min skola ju. Oftast har jag redan bråttom så ser jhag att han kommer efter så känns det inge kul alls. Träffade en mamma från Edda Dagiset som hade hittat Jocke en morgon. Han hade gått på gångvägen å va ledsen å sa att han ville gå till mammas skola. Hon var snäll å gick med honom till sin skola å sen hade det gått bra.
När jag gick i lågstadiet så gick inte jag på frotods. Vi som inte gick på fritids fick vänta ute på skolgården innan skolan började...det är samma sak i Jockes skola...MEN skillnaden är att på min tid fanns det alltid en vuxen ute på gården från 07:45 kanske, innan skolan började...i Jockes skola så får dom klara sig själva...När jag lämnar Jocke så är det fortfarande låst. Tycker det är så dåligt. Sen finns det ett barn som retas...med alla barnen typ...men dom verkar tycka att det är ok, för han är ny i skolan, ny i sverige å kan inte svenska så bra...vadå okej?!? de andra blir ju ledsna, så vart är det ok??
Dom som jobbar där är säkert bra som lärare men det får ju gärna funka den tid som de inte har lektion/aktivitet oxå...eller det ska väl vara ett krav...
Blir bara mer å mer irriterad på den där skolan. Haft ett jobbigt samtal + utvecklings samtal men vart har det lett?? Jo dom smööööörar som fan för mig...för att visa att de har haft koll på Jocke...men om de har sån bra koll så är det ju konstigt att barn går från skolan utan att de märker det...Jockes skolkompis hade bråkayt med någon å blev sur så han gick hem...dom märkte inte det...
Linda verkar inte heller speciellt nöjd...hennes dotter har haft problem med ett par tjejer, ja sen lite annat som vi alla verkar hålla med om...att de ej har koll, inte bryr sig...

IRRITERAD!!!

Å nyss  fick jag höra ännu mer...vissa föräsldrar verkar vara SJUKA i HUVUDET!! å sen tycker ju lärarna i skolan att det e helt ok...SUCK!!!

Kommentarer
Postat av: annah

vadå så barnen får va själva där på morgonen utan nån vuxen????? Hade ALDRIG lämnat mitt barn ensam där. det där måste ni ju ta upp i högre makter... skandal ju. förstår din irritation, jag hade varit vansinnig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback