freeedag

idag brukar vi ju få sova 30 minuter till om vi vill men idag skulle Jockes skola på 1:a advets konsert i kyrkan så vi fick gå den vanliga tiden ialla fall. Annars så har jag varit "ledig" idag...håller på med ett projektarbete å det kan man lika gärna göra hemma. Å jag har faktiskt gjort 1½ uppgift. Är väl 3 uppgifter kvar tror jag å så får man ju kika sen å kolla inställningar, stavning å sånt innan det skickas in. Jobbar ihop med Linda, hon har varit hemmahela veckan så hon började med arbetet å nu har jag fortsatt.

Annars har det varit full rulle i skolan denna vecka...en massa nytt, men det var för en gångs skull inte så knepigt...vi har haft otur tidigare att vi börjat med 3-4 nya saker varje vecka som inte alls är så lätt men denna gång var det inte så svårt. Å bäst av allt...nästa vecka går mesta tiden åt till repetition, å veckan därpå har vi sista provet innan jul!!! Sen ska vi ju ha prov i datan...kontering...får se hur det går...man är ju lite olika noggrann varje dag...förra veckan gick helt ok...denna vecka började ju skitdåligt...hade fel på var och varannan....men efter 15-20 minuter så släppte det å det mesta blev rätt. och rätt snabbt oxå...man ska alltså kontera på datorn och då går det på tid...det är väl det som känns lite stressigt. På lektionerna så skiter man i tiden, man kollar mest på procenten man har rätt på, men provet går dessutom på tid...men det är nog ingen fara...det mesta löser jag fort...är vissa bitar som man kan haka upp sig på ibland...men jag får öva mer på måndag...

Annars...ja, det är ju bara skola skola skola just nu...och ett mord...
Ni kanske hörde om tjejen som firade sin födelsedag och blev mördad...det hände i Patricks jobbarkompis lägenhet...han hyrde ut den i andra hand till henne...avlägset men ändå så nära...det är ju sånt man tänker inte kan hända en själv, alltså inom bekantskapskretsen men förr eller senare så händer det...nu var ju det ingen vi känner eller ens träffat men Patricks jobbarkompis...och ännu en jobbarkompis var ju faktiskt bekant med tjejen...man får hoppas att det inte händer igen.

1a advent är det tydligen på söndag...REDAN???
Får se om det kommer fram nåt julpynt...har inte bråttom...men vissa här i området har väldigt bråttom...sen flera veckor tillbaka hänger det stjärnor i fönstren och adventsljusstakar i fönstren...inte klokt!!!
Julklappar är ju något man skulle behöva fokusera på lite men har inte fått veta vad nån önskar sig...ingen har fått veta vad jag önskar mig heller men tänkte ta PAtrick ikväll å skriva lite...man får skicka olika listor till alla, annars får man 5 lika dana av allt.

hm, vad ska jag hitta på nu tro?!? Hade tänkt pyssla lite men har just bättrat på mina naglar och klockan börjar ju ticka iväg mot hämtning...så pyssla väntar jag med...
HAr nog druckit för mkt kaffe, är så rastlös...har tvättat, diskat å pluggat, betalöat räkningar å mailat lite idag...å duschat.
Nu väntar jag på att tvätten ska torka å diskmaskinen ska stanna...sen har jag lite att göra...men nu har jag INGET att göra...Ska nog ta å handla lite efter jag hämtat Jocke...glömt ta fram mat ur frysen...som vanligt så får väl ta å köpa hem lite köttfärs kanske så får vi se vad det blir av det...

Jo, jag kan ju ta å fota mina LO's som jag gjorde förra veckan...och naglarna...för att ha nåt att göra några minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback