new week

Det regnar å e ruggit...usch!!
Hoppas det blir bättre.
Helgen började med att nya sängen kom i fredags, Patricks jobbarkompis hjälpte till å bära. Jocke va inte tyst en sekund, han skulle visa allt han hade på sitt rum typ...sen kom Lena förbi med ett par krukor och en skål, hon har rensat hemma. Jag tackade å tog emot.
Gamla sängen körde vi till Älta i lördags å så blev vi kvar där till på kvällen, å Jocke bestämde att han skulle sova där så han blev kvar längre. Sen blev det söndag och jag ägnade förmiddan åt att läsa ut Stieg larsson-trilogin!! och sen var vi på Axels 2årskalas. En massa gott proppade man i sig.
Sen åkte vi till Älta igen, åt middag där å hämtade en dator. Dom har problem med datorn så Patrick skulle kolla på den. Började i lördags men den var för seg så hann inte göra nåt åt saken lixom.
Å nu e det måndag å jag har 2 överfulla tvättkorgar att fixa. 1 maskin e igång. Och disken väntar...borde damma å Jocke skulle behöva städa sitt rum så vi kan dammsuga. Han har ju blivit extremt lat så dammsugaren har inte varit i hans rum på ett tag. Men i eftermiddag ska jag försöka få han å plocka upp, fullt med smålego.
Men ibland måste man ju ta rast oxå å jag har lånat en bok av Lasse. "En röd hjältinnas död" av Qiu Xiaolong. En kriminalroman...har bara kommit till sida 16 så får väl meddela senare om den e läsvärd.
Imorgon är det info på Jockes skola kl 19-20, på onsdag ska jag ner till ams å på torsdag e de städdag på dagis.
Och på söndag konfirmeras Vilma, upp tidigt så vi e vid kyrkan kl.10 i enskede. Efter det så ska vi på födelsedagskalas igen fast denna gång är det 60+aren Bengt vi ska fira, han fyller år idag...66 tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback