ut å plaska

De e så blött ute nu...usch. Måste skaffa ett par nya stövlar...som tål vatten. Snart e de för varmt med vinterkängorna å mina höststövlar e såååå slitna...de läcker sen 1 år tillbaka typ. MEn hittar såklart inga stövlar som passar MIG...antingen e de för dyra...eller oftast. Eller så e de ful eller så passar dom helt enkelt inte mina fötter. För stora eller för små...jag har ju 37,5 i skor så det är inte alltid lätt å hitta skor som passar...vissa 37 e perfekta å vissa 38 e perfekta. Ska leta nya puma skor oxå. även dom ska tåla lite vatten...de jag  har nu är ju indoor men de funkar ju i torrt väder, det som e bra med puma e ju att de har halvstorlekar oxå...

Annars då...jaaaa...virrar omkring som vanligt helt enkelt. Tvättar, diskar, söker jobb, läser å ser på tv...å så gå till dagis tur å retur 2 ggr per dag...skoj skoj...å allt fattigare blir man...
Har 2 st trisslotter, men jag har sån otur hela tiden så jag tänkte vänta med å skrapa dom tills jag ser lite tur i tillvaron.

Just nu sitter jag å hoppas att håret ska torka innan jag ska gå till dagis...det torkar långsamt såna här gråa fuktiga dagar. Jag blir alltid supersnuvig när jag tvättat håret så vore skönt om det hann torka, då blir jag inte lika snuvig, alltså när huvet inte e kallt, för det lär ju inte bli varm,are om skallen när man går ut med blött hår...

Får se om jag ser till Birgitta sen, eller hennes sambo så jag kan lämna mitt telefonnummer...har jag tänkt i flera veckor...haha...jag fick hennes nummer i morse av hennes son på dagis. De bor i samma port som oss så det vore ju kanon om grabbarna kunde leka. Nära å bra!! Ser nästan aldrig till dom här hemma lixom...väldigt sällan.

Jaja, jag e aningens uttråkad å rastlös just nu så istället för att babbla på här så ska jag försöka göra nåt annat...tömma disken kanske...göra kaffe å läsa/lyssna på boken...då måste jag ha kaffe!! I mondags höll jag faktiskt på å somna...eller jag gjorde det, men vaknade av ett ryck när ingen pratade längre...haha.

bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback