tröga är dom!!!

"Men varför är du inskriven på arbetsförmedlingen?"
"ja, va tror du, varför brukar man vara inskriven? jag har sökt jobb sen januari, ingen har frågat mig VARFÖR tidigare".
bla bla bla...
"men varför är du inskriven?"
vilka spån!!!!!!

Jag har ju precis fått veta att jag kommit in på en utbildning...klart jag är inskriven så länge jag INTE vet hur det blir med utbildning...det är ju det jag ringer in å berättar för dom...att jag sökt det jobbet å det jobbet å att jag åker bort imorgon och att jag åker bort mer senare precis som alla andra familjer gör när det är sommar...
"men varför är du då inskriven?"
Tvätta öronen...skriv ner...vad som helst bara jag slipper höra frågan en gång till...

Jag börja ju höja tonen till den dubbla...å nästan bokstavera....nääää, när folk ställer dumma frågor å jag svarar så gott jag kan trots att frågan är så korkad att man borde fatta orsak till att nån e inskriven...då måste man ju försöka få den andra att förstå...va e de för fråga?? Jag kunde svarat nåt annat...jo, jag e inskriven för att jag har ett toppenjobb, med en lön på 50-tusen i månaden å bara 3 timmars arbetstid per dag...Då hade frågan inte varit så dum...men nu e min sits tvärtom å svaret e ju enkelt...jag söker jobb...?!?! ska det vara så svårt å förstå??

Jag har ingen A-kassa, har alltså inte råd att sonen på dagis...därför går han läsårstaxa å har sommarlov nu...dessutom finns det så lite jobb så det tar inte så mkt tid...man ska ju sökla aktivt 3 h per dag eller vad det är...det kan ju gå om man skriver långsamt å har en tröööög dator...

Varför e du inskriven?...INNAN jag sagt att jag ska börja plugga...

näää...nu ska vi gå ut...suttit å svettats ihjäl i telefonkö först å sen får man prata med en trög jäkel...å så blir man arg...ännu svettigare...

Follow ..spacemouse..

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha.... förlåt att jag skrattar men jag känner igen det där med att sitta och surra med tröga personer. Brukar vara likdant med FK. Jösses! Näee.... ta en cigg! ;D hihihih

2009-06-30 @ 12:52:53
Postat av: Helena

BARA för att jag nämde FK..så ringde dom och babblade om inkomstuppgifter .... bara dubbelkollade sånt som dom redan VET....blir så less på att man alltid blir misstrodd därifrån :(



Näe..jag röker inte nu... men bra sugen... på Marlboro Menthol !!""!

2009-06-30 @ 13:26:24
Postat av: Helena

Sant det där om mammor att det bara brukar bli större ju fler barn de har typ... jag skulle inte börja skaffa innan jag gått ner till normalvikt...men många nog bara lägger på sig om och om igen och fortsätter skaffa barn... då blir man ju naturligtvis successivt tjockare.

2009-06-30 @ 13:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback