hm...lördag sa jag... batteri-snack... inlägg nr 2 idag.

betyder det att vi ska åka till uppsala?!?
Det verkar va ok väder...
Det är nåt tåg som åker där...å så har dom nåt med pelle svanslös...Patrick hade sett nåt i en tidning så jag har själv inte kolat vad det är...men nåt skoj för Jocke...han gillar ju Pelle svanslös å han gillar tåg....

Han leker just nu med briotågbanan, eller rättare sagt ett batteridrivet tåg...batterierna va slut sen länge men  nu har han nya så han e ju jätteglad...att köpa nya batterier brukar ta½-1 år i vårat hem...haha...
Alltså såna som inte e "vanliga"...den vanliga laddar vi upp...men behöver nya såna med, men de e ju sååå dyra...skulle behöva minst 12...de börjar bli skruttiga hela bunten...

Fick låna 2 av pappa på landet till kameran...såna som inte går att ladda upp...de va slut 3 dagar senare...så det e slöseri å köpa såna till kamerorna...nä, uppladdningsbart...gp power bank kör vi med...dyrt men det lönar sig i längden...man kan ju ladda dom så många gånger, men nu har vi haft samma batterier i några år.
Går 2 till min kamera, å 2 i reserv när de andra e slut, å 4 till den andra kameran, plus 4 reserv...sen e de nog bra å köpa ett 4-pack till...man har ju andra saker som behöver batterier med...hemtelefonen...den har oxå 2 ruttna batterier...laddar ur på kanske 3 samtal...på 2-5 minuter...

Nä, nu ska jag hinka i mig kaffet innan det e kallt å så ska jag kolla på Jockes bana...han tjatar så så det e väl bästa jag går å kollar.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback