hemma igen...å inte så mkt fattigare...

Hittade lite kläder på rajt prajs men inget som passade...en kjol, fanns bara i stl 40, jag har väl kanske 36...
Sen hittade jag en lila stickad knytbolero i stl L...jag har xs-s...provade 2 gånger men den va för pösig...den va kortärmad, hade den vart långärmad hade jag nog köpt den...då kan man ju "fylla" ut med en tröja under...

Sen provade jag 3 tröjor till...en saint tropez polo men själva polon va alldeles för tajt för mig...annars satt den perfekt...irriterande!! Å så provade jag 2 mer basic tröjor men den ena hade så konstig hals...krage men ändå inte...passade inte mig annars passade storleken...å så den andra hade sömmar ovanför bysten som kändes för mkt...så den blev det inte heller...

Jocke köpte 2 par foppatofflor för 41 kr totalt. Kopior, men riktiga foppa passar inte hans fötter de e för klumpiga...
Så nu har vi dekorerat dom med lite jibbitz...
Han hade 2 sen innan men har tappat en. Sen köpte han 2 till på knivsta marknad...
Å så har han valt ett par att ha på landet.

Sen när vi passerade knivsta avfarten så kom jag på att jag visst skulle ha nåt på rajt prajs...3-pack vita skålar som ser ut som mini-pajformar...30 kr...tänkte köpa alla 3 som va kvar...men jag glömde det...så åker vi till uppsala snart igen så får jag väl gå in å kika...å så provar jag säkert boleron igen...haha...den va så fin...enkel men ändå inte för tråkig...randig å så var den mjuk...

Hittade faktiskt en annan tröja...en lika dan som jag själv köpte för 10 år sen, fast denna va rosa å min va nog mörkgrå/svart eller nåt...komiskt...
Synd att jag glömde skålarna...tänkte ha till olivet, flingsalt å småplock...den stora till dipp kanske...fint när man har folk hemma å bjuder  skålar i samma modell...annars blir det en salig blandning...å ingen skål i rätt storlek oftast heller...har mest stora skålar så...jaja, får se om vi har vägarna förbi...går ju nästan å hoppas på att nåt mer går sönder på Patricks radiostyrda...haha...för den butiken som säljer delar ligger ju bara 1-2 hus längre bort...

Carro ringde oxå, lät som det får bli en sväng ner ikväll igen.
Hon är ju singel sen en tid tillbaka å inredningen har då halverats typ...igår fick hon hem sin nya säng så vi gick ner å hjälpte henne med den...men då skulle  hon ha den i vardagsrummet så hon kan ligga i sängen å kolla på tv...å så har hon flyttat in en bäddsoffa i sovrummet...men nu vill hon ha hjälp igen, att flytta sängen till sovrummet. haha...hon är ju en hejare på att möblera om...tror det är ommöblerat VARJE gång vi kommer dit...om det inte handlar om några dagar bara...men har vi inte varit där på 1 månad så är det till 90 % säkert att det är flyttat på nåt...haha.

Kommentarer
Postat av: Helena

Der gäller att man hittar rätt och i rätt storlek framförallt. Jag har fyndat från nelly idag igen...vågar knappt erkänna att jag shoppat igeeen... haha Men denna gång blev det en superfin klänning i vitt som äntligen fanns i storlek S. Fanns bara L förut och det funkar inte. Hoppas allt är bra med er?! Kramen Helena

2009-07-17 @ 21:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback