så skönt med helg

vart en massa skrivande både med penna å dator denna vecka. man känner i händerna att det är dags att vila sig lite kanske.
Idag har vi haft information och layout å jag hann med 4 uppgifter. Hittills rätt lätta saker...fast måste väl öva in det lite i skallen oxå...marginaler å hängande indrag å sånt i words...jag har aldrig hållt på med det så...att skriva å allt enkelt funkar ju på rutin men sen de där andra som man aldrig täönkt på...enkelt men det ska ju in i skallen oxå så man fattar va man sysslar med...
Mötte Teresa direkt innan jag började. Jag räddade hennes dag med min 500-lapp...hon glömde sitt kort hemma å skulle handla på vägen hem för dom ska ha barnkalas i dag...så nu slapp hon gå hela vägen hem innan...
Själv fick man ju nästan ryggskott...4 feta skolböcker att släpa på...plus det jag redan släpade på...2 skolböcker för dagens lektion bla...plus block...ja, TUNGT var det!!!
Men jag fick ju åka bil hem så ryggskott slapp jag.
Funderade annars på å gå till centrum ¨å hämta ut böckerna men fick veta att "familjen annorlunda" ska filma i centrum klockan 13 så jag skjuter på det...finns annars en risk att hamna på film senare idag...haha. En familj här på gatan som e med i nya säsongen, å Jocke e kompis med några av barnen + att de går i hans skola så...förra fredan så mötte jag kamerateamet 3 gånger på 30 minuter..haha...får se om man e med på tv nåt sen. Gör inte mig nåt direkt men det e lite ovant. Vet ju inte hur jag ska bete mig när någon filmar, å det gör ju  inte saken lättare när de kommer med fetingkameran å ett skaft med mikrofon på.
Jojo...nu ska jag ta hand om tvätten medans jag minns. Den hann inte bli klar innan jag gick till skolan så får fixa det nu.
Jo, sen hoppas jag ju att resten av böckerna oxå kommer, så kan jag hämta dom samtidigt istället. Jobbigt å springa dit varje dag ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback