ensam hemma

jösses va ovant å inte ha Jocke hemma...

Han e lämnad, jag hade även med mig 2 kassar till skolan, extrakläder och regnkläder.
En massa släpande...
Vi fick inte va kvar...gick bra å lämna han...en puss å kram å hej då...
På väg ut träffa jag Tim å hans pappa...de hade visst kommit hem i måndags...varit på gotland i en hel månad...skööönt!! Fast Tim va visst inte så sugen på att börja skolan...han hade typ vägrat men idag så fick dom med han...haha, HAn känner ju Jocke så det kanske går bra åndå...å Baran oxå...sen e de Lisa å Iman från deras gamla avdelning...å några från äppelträdet...fast han känner ju till stället redan eftersom hans bror gick där förra året...eller ja fram till juni i år, så några i personalen känner han ju redan å så kommer ju hans bror gå i 1:an som e i samma korridor...så han ändrar sig nog...
Fick sällskap av 2 andra mammor till centrum...den ena har jag träffat EN gång tidigare å det var efter nyår då hon köpte min ekonomibok...å nu visade det sig att även hon ska gå samma kurs så det känns ju kul. En man e bekant med ialla fall...

Jag har nu handlat 2 tunga kassar med mat å annat...2 liter mjölk, 2 burkar marmelad, äntligen hittade jag russin...bland marmeladen...brukar de stå där?!?
sen lite flytande smör å smör till bakning, krögarpytt, nötter, en liten fryst tårta till i kväll...saft oxå...var det inge mer?? tungt var det...mina armar e halvt förlamade nu...

Ska kika på min lista på vad som ska göras...
Städa vet jag...usch, känner inte alls för det...men det e väl bara å sätta igång...dammsuga lite å damma lite...sen ska jag putsa balkongglasen i eftermiddag...nu skiner ju solen rätt på balkongen så det går ju inte då...
ska även baka men tar det efter skolan...2 kladdkakor e beställda. Sen e jag klar med bakningen.
Jo, slå in paket till Jocke är väl kanske perfekt å göra nu när han inte e hemma...

Dags att sätta igång så man inte får göra allt i natt.

Kommentarer
Postat av: annah

Grattis jocke :)



har han börjat 1:an nu eller är det nån sexårsverksamhet, eller hur är det nu för tiden egentlgien? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback