freeeedag

Dagen började med en tjurig Jocke...20 minuter för att ta på en jacka....pust!!
Tog en långpromenad sen genom steninge. tog väl bara 40 minuter men svettigt var det, solen låg på halva vägen å det e ju supervarmt idag. Tror jag, jag har inte varit ute mer...
HAr dammsugit, dammtorkat lite halvt..., vattnat blommor, tvättat, hängt tvätt, jagat en spindel...den försvann tyvärr...
Jag har skrivit handlarlista, sökt jobb å inte så mkt mer. Kollat kontot så jag vet om jag kan handla mat eller inte...alltid bra å ha liiite koll ialla fall så man inte får en pinsam överraskning i kassan...

Jag har nu läst ut nr 2 i Stieg Larsson trilogin så nu ska jag börja på den sista boken...tänkte kanske försöka göra det redan nu men det är 43 grader på balkongen så jag blir nog inte långvarig...
Otroligt rastlös!!! HAr inte en cigg i närheten, jag har ju egentligen slutat men tar av Patrick ändå ibland...å vissa tider på dygnet är det jobbigast...morgon och kväll...fast nu nbär man sitter å fikar på balkongen med böcker å annat läsbart känns det huuuur jobbigt som helst...en cigg hör lixom till...

Pyssel har det inte blivit så mkt av, det är för varmt på dagarna å för mkt på tv på kvällarna...sen har jag spurtat på i boken oxå...jag räknade på att om jag läser 2 kapitel per dag så blir jag klar med boken på söndag...jag läste mkt mer än så igår å blev färdig, så pyssel har inte hunnits med...sen e jag så oinspirerad av allt gammalt papper å sånt jag har, jag vill ha NYTT!! Men jag har inte råd å shoppa alls...buhuu...å framkalla foton behövs, men e samma sak där, har inte råd, vill ha en skrivare...NUUU med NYA fräscha patroner. Får se om vi kan installera våran gamla på nytt, den har ju betett sig så mysko å nu har den bara stått lixom...behöver nya patroner å det e ju oxå dyrt. ALDRIG mer kopir!! Förra skrivaren pajjade ju när vi köpte kopior å efter det skrev den ut fula bilder, fast vi hade äkta vara efteråt. Det gick inte att bara byta till original-patroner å tro att det skulle bli bra sen. Har så  många vänner som köper kopior för det e billigt å ingen av dom lyssnar. Jag köpte kopior några gånger å det gick bra men sen helt plötsligt så hade man otur. Så i våran "nya" (6 år gammal) har vi aldrig haft kopior å alltid fått bra utskrifter!! Nu skulle vi behöva en ny ändå, för den vi har verkar ju som sagt ha ett eget liv, den e väl gammal å skruttig bara...
Nån som har tips på bra fotoskrivare? Med scanner!!

Nä, nu ska jag göra kaffe å börja på boken, sen e de dags att gå till dagis!! Kanske handla lite på vägen oxå...vill helst ner till Märsta men tror inte Jocke e så sugen på å gå ner hela vägen med ryggsäck i denna värme...inte jag heller...
BOKEN KALLAR!!

Kommentarer
Postat av: Karin

Tack för din fina kommentar i min blogg!! Lyckliga du som har en bok kvar i Steg Larssons trilogi...underbara böcker!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback