ny vecka igen.



Vad tyx om dessa skor?? Lite tuffa är de ju...

Idag ska jag försöka sätta mig ner med matten...känns det ok, går jag till skolan i eftermiddag å gör provet som jag skjutit på en halv evighet. Det som ändå känns bra e ju att jag inte e fast vid det kapitlet utan jag e nästan klar med nästa kapitel oxå plus att jag har ett annat oxå påbörjat så jag behöver egentligen inte känna nån stress, men just detta prov hade jag ju tänkt göra innan jul men det blev ju inte så å nu vill jag ju bara ha det gjort men måste ju verkligen repetera allt först. Det är ett stort kapitel dessutom så känns inge skoj. Men kunde det ju hyffsat innan jul så jag antar att lite repetition är det som behövs. Tror man får ha miniräknare oxå, å att formler finns på provet så man behöver inte memorera formlerna direkt...men det vore ju bra å se om man lyckas räkna rätt så man vet vad man håller på med. Det är rörigt med geometri. Vet inte varför men jag blir ALLTID nervös inför prov även om jag vet att jag kan allt...å då krånglar man ju gärna till det lite extra när man väl gör provet.

Imorgon fyller mamma år, ska fira henne på lördag. Pappa å jag ska väl ut på onsdag å kika efter nåt bra å ge henne. Jag har ju inga lektioner på onsdag så det passar ju perfekt då.
På fredag får jag väl försöka å ge mig på företagsekonomin lite bättre. HAr inga lektioner då heller så jag måste ta tag i det då. Gäller ju att bara komma in i det så behöver man ju inte spendera en hel dag till å plugga samma ämne...men det är ju just det att komma in i det hela som är det svåraste...sen e de ju bara å ta lite då å då...blir ju en del att läsa i boken å det kan man ju göra närsom helst egentligen ju...det är uppgifterna som kommer ta lite tid. Men som sagt, man måste ju sätta igång å komma in i det hela FÖRST så man vet vad exakt man ska göra å vad det handlar om.

Psykologi-läxan e i stort sätt klar, e några frågor som jag ska svara på bara...sen tror jag nästan att det är prov nästa vecka på psykologin. Vore ju skönt å ha m,atteprovet klart då. Å sen ska Fe A-insun in då oxå tror jag. Sen kan man börja tänka på ekvation-provet. Svårt att planera allt själv. Förr när man gick i skolan så hade man ju sitt schema å prov på fasta datum å hela klassen hade nästan exakt samma schema. Nu är det ju så blandat med kurser å olika folk på alla kurser å så. Alla har olika schema å på Fe A'n gör man ju sin egna plan dessutom...det blir svårt å sätta ihop nåt BRA...har gjort en plan men ska kolla lite närmare på den på freedag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback