Jag har rast

Kommer ju verkligen ingen vart med grammatiken. Har sista grammatik provet imorgon.
Idag hade vi engelska prov å på fredag nationellt prov i engelska. USCH!!! Jag gillar inte listening...inte det vi fick förra gången...det gick så fort så man hann inte tänka. På lektionerna funkar det ju hur bra som helst men på provet är det helt andra personer, dialekter osv å så går det för fort å man får bara höra en enda gång!! JAg får säkert nysattacker så ingen hör nåt...haha...
Jaja...Valborg har varit. Kallt som vanligt, ialla fall på kvällen.
Grillade i akalla å så gick vi till akalla by. Brasan startade först vid 21-tiden. Jocke va supertrött då. MEn under tiden vi väntade fanns det karusell, hoppborg å annat. Sockervadd var en höjdare.
Dom busade av sig dagen innan redan på nåt ställe i Täby. Nåt lek-palats. JAg stannade i Sollentuna med mina skolböcker å så blev det lite trädgårdsarbete oxå. Men att plugga å samtidigt lära sig nåt verkar ju totalt omöjligt just nu. Vore ju rätt skönt å lära sig grammatiken...fattar inte att mina föräldrar minns den så bra som dom gör. Känner mig ju dum, jag som gått i skolan nu å inte på 50-60-70 talet lixom. Dom kanske gick under tortyr eller nåt...skönt att dom har fel ibland ialla fall så jag får rätta dom!!!
Sen är det ju inte så mkt kvar i skolan. Referatet e klart, Book report 2 e klar. Ska börja skriva fördjupningsarbetet så snart jag får tid till det + läsa romanen...vore ju bra om man läst den då det är dags för gruppdiskussioner...blir en skrivuppgift oxå...eller 2 kanske det var. Sen hoppas jag inte det blir mer tunga grejer.
Nä, kaffet e klart så ska väl sätta mig å kolla på grammatiken. 1 lätt...interjektioner...tror jag...blandar ju ihop ordklasser ibland. Pronomen, adverb och interjektioner tror jag det var.
Men sen så är det ju dags å skicka in nya ansökningar oxå...har idag mailat en av vägledarna...jag är verkligen senil...inne på v3 nu som jag glömt VARJE dag att gå dit. Jo, jag gick dit förra veckan men då var dom inte där...typiskt. Får se om det blir 2 kurser...kanske behövs en till för att få studiemedel...men då har jag sertt ut en reserv. Sen ska det ju skickas med en studieplan oxå...å fyllas i rätt...man ska ju skicka med betyg oxå...men jag har ju ännu bara mina gamla...de andra e ju inte satta ännu. Så jag hoppas att dom hjälper mig...
>...punktmissbrukare jag vet...<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback