svengelska på hög nivå!!

Jag å Jenny hade lite roligt idag åt en sak hon försökte översätta.
Hon skulle säga att hon var intresserad av juridik....lät som att hon sa YOUR DICK...haha.
Usch, idag har jag inte kunnat prata varken engelska eller svenska...sluddrar bara typ...fingeLnails råkade jag säga oxå...haha...
å SOUTHERN gick bara inte å uttala...jaja...imorgon kanske jag kan uttala...

Fattar inte att lärarna lär sig alla namnen så fort. Engelskaläraren hade lärt sig alla namn på första lektionen. Svenskaläraren som har 35 elever (plus en massa andra klasser oxå såklart.) i gruppen har redan lärt sig de flesta namnen...och det är väldigt många konstiga namn...vissa skulle jag aldrig kunna uttala om jag läste...å andra skulle jag aldrig kunna stava om jag skulle skriva det.

Suttit å gjort lite läxor nu...de som skulle skrivas. Resten får jag ta senare.
Ska hämta Jocke om en stund så orkar inte påbörja nåt nu.
HAr läst alla texterna redan men ska läsa dom några gånger till. Sen ska jag väl lyssna på cd'n oxå...å lära mig ord...vi har prov snart å det är 4-5 listor med glosor bla. Å så grammatik...
Tror det kommer vara frågor i provet som handlar om texterna så det ska man väl försöka läsa några gånger till. På torsdag ska vi ha muntligt test på alla ord...inte så svåra men vissa hade jag aldrig hört...eller så har jag hört dom i helt andra sammanhang...beroende på om det varit engelska eller amerikanska...knepigt då det har en helt annan betydelse i amerika eller tvärtom.
Men kursen går väl ut på att lära sig båda två tror jag...läste det nån stans...kanske...varit mkt läsa nu .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback