TIVOLI

Nästan hela veckan har jag sett från klassrummen hur ett tivoli byggts upp.
Igårkväll var vi där...utan kamera...typiskt.
Carro å Danne kom över en sväng så drack vi lite cider å vin. När vi skulle gå så fick Jocke för sig att han skulle visa Carro alla sina kläder å leksaker så det tog sin lilla tid å få på sig kläderna. "sån kan du önska dig" sa han till Carro när han visade sin dinosaurie pyjamas....haha.
Jocke var så fascinerad när vi kom fram till tivolit, blinkande lampor å karuseller överallt.
Vi köpte såna där lotter man räknar ihop en summa å vann en spidermangubbe med sugproppar...Jocke blev överlycklig...han har ju en sacosäck å ett linne å så tofflor med spiderman...skittufft tycker han...hihi.
Sen försökte Danne vinna lite men det gick inte som han ville.
Jocke ville ju såklart åka nånting å valde en mask-berg och dal bana. JAg åkte med...den gick ju rätt sakta men i några sekunder gick det fortare å då ville han inte åka mer...men det var ju bara å sitta kvar...3 el 4 varv åkte vi. Men han tyckte det var kul så länge det inte gick fort. men han skulle ju absolut åka den...han kände sig lite stolt efteråt.
"det var ganska roligt, men det var så läskit" sa han...han ville åka x-treme oxå...men den ville ju ingen annan åka...tror det var alla blinkande lampor som lockade. Vi tog en sån där fiskdamms aktig sak oxå...man får en pinne å så får man plocka en påse å vinner det som e i. 1:a pris = mellan-nalle(för en stor nalle krävdes stjärn-pris.). Å han fick välja sj'lv vilken nalle oxå. HAn tog den jag ville ha...en hund med camo-kläder.
Sen gjorde Danne ett sista försök på vägen ut å vinna nåt. Kasta pil å försöka hamna på ett hjärta...3 olika storlekar. Å då vann hann...ett litet hjärta, ni vet lurviga hjärtkuddar, fast i miniformat. Den fick Carro såklart!!
Sen gick vi hem. Patrick å Danne ville ju hoppa hoppborg men de fick dom inte...varken för mig å Carro eller de som jobbade där...haha...man har ju fått höra Patricks historier om hoppborgar I VUXEN ÅLDER!!! Skrämt bort barnen å ett gäng killar i ålder 18-25 hoppat som vildar...så det var tur att dom inte fick hoppa igår...hade ju skämts ihjäl!!!
Jaja. det var gårdagen det...idag e de lördag å har absolut ingen aning om vad som händer.
Om vi ska va hemma eller åka iväg...hoppas på å åka iväg...för jag har verkligen noll förslag på vad man kan göra hemma...gå på tivoli kanske...men det kostar ju så mkt å åka å "spela"...kan ju gå förbi å ta en bild på området...eftersom jag glömde kameran igår...men det var ju lite synd, hade ju vart kul å ha ett par bilder då vi åker masken...Jocke vill ju inte åka den mer...hm...
Åker vi iväg så vill jag stanna vid stinsen för jag behöver limstift...bokhandeln där har bra limstift. Hoppas dom har 30% fortfarande...hehe...

Kommentarer
Postat av: Annah

gud vad roligt med tivoli. Och varsågod för brevet. låt det ta den tid det tar! ingen panik :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback