skräck...

Jag å Jenny blev nr 3 idag. På nationella provet...fy fasen va nervösa vi var. Inte bara vi...
Man fick gå in 2 å 2 å resten fick jobba med uppgifter...ingen gjorde uppgifter...haha...alla va nervösa...å när vi visste att det var våran tur efter Danuta å Kjell så reagerade man ju på varenda lilla rörelse i korridoren...
Både jag å Jenny var sämre på engelska idag...hur kan man glömma bort ord som man sagt flera gånger bara en munit innan?!? Hände oss båda...haha.
Man fick alltså diskutera å absolut inte använda ett ord svenska...å så prata in i mikrofon...jag tittade inte på mikrofonen...räckte med att se den i ögonvrån så fick jag ont i magen.
Huvudsaken e ju att läraren känner oss...alla hade ju varit nervösa å då e det svårt å få till det perfekt.
Hon hör oss ju 2-3 dagar i veckan när vi pratar engelska.
Vi var bara 9 pers som va där...resten blir alltså underkända å får gå om hela kursen bara för att de missade detta prov. Ja usch...det var inte roligt...men nu e de gjort.
Nu är det bara 2 nationella prov kvar...eller 3 egentligen...lyssna, läsa å skriva. Lyssna är det värsta för det går ju så fort...man hinner ju inte läsa innan de börjar prata å så hinner man inte svara på frågorna emellan...
Läsa är ok...skriva kan nog funka ok oxå, men allt breor ju på vilket tema det är.
Tror det är 2 veckor till nästa prov.
På tisdag så blir det läxförhör på grammatik i svenska...
Ska maila in en "insändare" till läraren oxå till på måndag. Min hjärna har ju slutat funka just nu...insändaren ska va på ca 100 ord...jag e uppe i 70 ord...å då kommer jag säkert ta bort en eller två meningar. Ska ta med svenskan till sollentuna imorgon...var egentligen en gruppuppgift men vi som hade grammatik kunde ju inte göra det i grupp igår. Så ska försöka få hjälp av mamma. Å^så öva på grammatiken. Sen på torsdag har vi prov i svenska igen...uppsats argumentation. En vecka senare ska Referatet  vara inlämnat + grammatik test igen. 15 maj ska fördjupningsarbetet vara inlämnat...inte ens börjat. HAr material men det är så mkt å gå igenom...känner inte alls för det.  Mest tunga saker kvar...bara 5-6 veckor kvar i skolan ju...känns ju något stressigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback