Dumma telefon.

Klockan 6 så vaknade jag av ett väldigt otrevligt ljud. Jag kunde först inte fatta vad det var frågan om, sen så började ljudet kännas bekant. Jo, det var våran bärbara hemtelefon. Jag använde den som väckarklocka innan jag fick min nya mobil. Och det var just det jag hörde, väckarklockan. Skitkul...den befann sig i köket...snubblade på stolar å trösklar...den låter verkligen skrikigt den telefonväckarklockan.
Jag som hade en rätt kul dröm...minns bara att när det där ljudet kom så började folk ta farväl av mig...hux flux...jag var på scrap-träff eller nåt åt det hållet. Haha, såklart bara en dröm...
Jag lyckades så gott som somna om innan min klocka ringde å nu e jag uppe å e inne på min andra kopp kaffe.
Men jag förstår inte varför väckarklockan ringde idag?? Den ringde inte igår ialla fall...vad jag vet...jag hörde den ialla fall inte. Kanske patrick hade ställt den, men han kunde ju stängt av den sen...jag behöver ju inte gå upp klockan 6.
Jag går numera upp 6.40, å det e rätt så tidigt ändå...då har jag 2 timmar på mig att dricka kaffe, borsta tänder å klä på mig...å detsamma med Jocke...han sover ännu...å jag tror jag går upp innan för att hinna få en lugn stund för mig själv...
Skulle faktiskt räcka med en timma innan vi ska gå...men jag jobbar ju på min stress...jag blir ju stressad för minsta lilla lixom å förr märkte jag aldrig av min stress, men när jag började jobba deltid så vert skillnaden stor. Å efter det så har jag märkt hur jag stressar upp mig för minsta lilla...oftast då jag inte behöver känna nån stress.
Är ju tillräckligt med stress nu då man har Jocke som gärna strejkar...man gör sig inte klar för tidigt ju...eller går hemmifrån för tidigt...de gånger man kommit hemmifrån lite tidigare har han verkligen skött sig å så har man 20 minuter extra att ta död på...
I våras tex så stängde dom av vattnet klockan 8, så vi va klara då...å gick 8.25 från porten, när klockan var 8.40 så hade vi varit framme på dagis...han börjar ju klockan 9.00 så vi fick helt enkelt gå en runda i snigelfart. Tiden gick otroligt sakta just då...å det var väldigt långtråkigt...
Då blir jag stressad av det istället...så lagom e bäst...va ute i lagom tid...
Nej, nu svammlar jag snart ordentligt så får väl ta å avsluta detta inlägg här å fortsätta med kaffet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback