vilken morgon!!

Det är ju skol-lov nästa vecka.
Jocke får oxå lov...fast egentligen e det jag som frå lov...jag har varit världens segaste denna vecka.
Jag hör alltså inte väckarklockan...försovit oss alla dagar nu.
Idag ringde klockan 7.24...jag tänkte snooza...men jag såg som tur var vad klockan var...den hade alltså redan ringt utan att jag hört den...så nästa vecka ska vi sova länge varje dag. Tror jag kan behöva det!!
Jocke kan oxå behöva lite lov...han har ju som sagt nån förkylning i sig...en svag en som ej bryter ut. Och han blir på väldigt dåligt humör å varje kväll tror jag att nu är det dax...men sen på morgonen e han tipp topp igen...förutom humöret då kanske...
Idag då vi gick så hitta han en ölflaska på en gräsmatta...så jag kutade dit...den kunde ju varit trasig lixom...gissa vad...det var öl kvar i flaska som han såklart hällde ut på sig själv. han missade mig men jag blev blöt ändå...jag har ännu ionte bytt skor så jag försöker undvika gräsmattor...
Sen när det var kanske 100 meter kvar så fick han för sig att han skulle gå hem istället...suck...
Sen kommer vi in på dagis...då ska dom strax gå ut...så jag tänkte att jag kan ju stanna å så tar vi på galonisar å sånt så e han klar å slipper ta av sig...men han typ totalvägrar ta på sig allt igen...total kaos...Jackan var helt omöjlig...när ena armen va i försökte jag få i den andra å när den va i så va den första inte i längre...å så höll det på. Fröknarna har som tur är barn själva å vet exakt...tror en av dom inte har barn å hon är inte alls lika förstående....morr...får konstiga blickar av henne...men dom andra vet precis hur det är...det är en helt annan sak hemma å på dagis lixom. Barnen är olika personer hemma å olika personer på dagis...inte alla men många. Men men...jackan kom på lite halvt ialla fall å så gick jag ut med han å två andra barn...å då helt plötsligt så ville Jocke faktiskt vara ute. Han ville verkligen inte va ute å det var därför han inte ville ta på sig. Armarna kikade tom fram efter ett par minuter...haha.

Hans dagiskompisar e så roliga...Evelina ser mig som sin bästis typ..."Eriiicaaa, blablabla..." å sen fick jag höra nån historia av nån kille jag ev kan namnet på...sen anklagade Fatomata mig för att ljuga...hm, vad var det det handlade om nu då....äh, minns inte...men hon sa att jag ljög ialla fall...haha.
Dagisfotona har ju kommit. Tror dom e 30 barn på avdelningen...nej, fler e dom, saknas några på bilden. men att det var så få svenskar i gruppen kunde jag inte tänka mig...saknas en på bilden vet jag. Sen saknas två andra vet jag...möjligt att det saknas fler barn...men men...av 30 barn (på fotot) så är 4 st svenska. Det är lite!! Saknas en svensk, kanske nån till...men det är ändå lite.

Ska scanna in Jockes foto nu å lägga in här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback