Denna dag

Pappa hämtade mig å Jocke strax innan 9 imorse.
Jocke skulle till tandläkaren, han vägrade gapa...haha.
Men det gick bra ändå.
Sen åkte han till dagis å pappa körde mig till arbetsförmedlingen...dom öppnar ju 10 så va där strax innan. Kändes som 1 timma innan dom kom å öppnade, å så var det 15 pers före mig...bra att dom skaffat nummerlappar nu...va så rörigt innan.
Där fick jag ju min favorit såklart...eller inte.
Inte mkt svar fick jag men har varit där å berättat läge ialla fall.
Sen åkte vi till öb. Handla lite läsk, chips, tandkräm, schampo, piprensare...kaffefilter plastfolie...hittade inga vantar...bra å ha ett par extra till Jocke.
Sen vart det systemet å jag fick visa leg...det var inte igår man fick visa leg...i affär alltså.
Sen kolla vi på jysk, rea på handdukar men det var bara fula färger...ville ha mörklila, närmast var nån rostig vinröd...inte speciellt fin.
Sen vart det en hamburgare på mc donalds.
Å sen hem. En tant som bor här i krokarna...såg henne både på öb å systemet. Hon hade antagligen fått skjutts av dottern. Dom packade ur bilen, eller ja tanten packade ur å sen köre dottern på öl-plattorna, först den ena...den flytade dom sen på, sen körde hon på den andra...å så en gång till. Istället för att flytta in all öl till kanten så flytta hon bara på dom kanske 30 cm. Så det rann ju öl på marken sen. Tanten var inte nykter, så man blev ju inte förvånad. Farsan undrade om dottern oxå va på kanelen...men det tror jag inte...hoppas inte det...
jaja
Sen hem å packa upp kassarna. Å sen fixade jag ett slambrev å sen var det dax att gå till dagis. jocke ville inte gå hem, fick bära han till å från idag med. dom håller på å sätter upp träd efter nya vägen här så tog den vägen idag med så Jocke fick nåt intressant å kolla på. Sen mötte vi, när vi va nästan framme vid övergångstället...då mötte vi en till favorit...han ser ut som nån riktig sliskig Michael Jackson fan eller nåt...samma 80-tals frilla som han hade på den tiden...han bor vid centrum å brukar va publik då jag å Jocke bråkar på vägen hem...får rysningar då jag ser karln...han e säkert snäll, men det dröjer väl inte länge innan han sätter in en stöt...haha. Dom brukar ju göra det.
Å så går vi över vägen...när vi fick grön gubbe...å så kommer det en moppe...gäller inte samma regler för dom?? Han körde förbi bilarna som väntade på grönt ljus å så snudda han nästan vid mig...å den lät som skrot. Jocke blev skraj oxå...så där gick jag å svor en stund...hhaaha...sa till Jocke att vi skulle hoppat till å viftat med armarna just då han åkte förbi...så han ramla...då hade jag gapskrattat...skadeglad som man är...men vilken idiot...det är andra idioten vi stöter på just där. Blir såååå arg!!!
Å nu har jag ont...eller inte ont...känner mig öm å allmänt konstig längst in vid käken...å är öm utanpå...å i tandköttet...smitta tandläkaren oss med nåt så vi måste dit å fixa mot betalning??? Verkar så typiskt när man varit där på morgonen å så börjar man få känningar nu...fats kände av lite igårkväll med...kanske e nån visdomstand på g?? Har väl fått en vad jag vet....den känns som den alltid varit där...minns när den börja kika fram att det kändes ovant men nu känns det inte så. Hoppas på att det är en till visdomstand, så det inte är nåt allvarligt...gud så jag babblar...
Ska ta å fika lite tror jag å se på film. Fick en ny idag...borde fått två tycker jag...ska kolla å se om dom missat det....minns att jag fick 2, skickade 1 för Patrick ville se den andra å så fick vi en till å skickade in de 2 samtidigt. sen kom det 1 å den e inskickad å så kom det 1 idag....kommit i otakt på nåt sätt.  Dom brukar ju skicka 2 om man skickat 2 tillsammans...jaja...skit i det. Ska väl ändå gå ur där snart hade jag tänkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback