KLAGA klaga KLAGA klaga...

Kollade igenom slammar jag fått hem.

Löljigt få som verkligen ansträngt sig på tex presentations-sidor där jag  verkligen bett om det. De flesta har satt in ett foto, skrivit adress å satt in ett stickers eller två.

Jag ska väl inte säga att jag är super duper bra själv. Men jag tänkte mer att själva uppgiften kan skilja sig från gång till gång. Vissa gånger kör vi en vanlig presentation å vissa gånger en med nånting extra, men frågan är om folk verkligen läser allt man skriver. Känns som dom läser ordet ”presentation” å sen gör en vanlig trots att jag inte ville ha en vanlig.

Vissa har klarat av det hur bra som helst, medans andra slarvat…känns mest som dom fyllt i för att dom MÅSTE och inte för att dom VILL

Har en färdig pysselslam som jag nyligen gjort. Vet inte vart jag ska skicka den. Vill ju att ALLA som fyller i ska engagera sig, men vet att kanske bara 1/3 kommer göra det.


FÅR DU DEN SÅ KOM IHÅG VAD JAG SKREV HÄR!!! SNÄLLA!!

 

Känns inge kul å få hem slammar då. Speciellt inte de som man lagt ner mer tid på och faktiskt varit BRA. Inte ofta jag blir NÖJD med mina slammar men det händer. Och då har man oturen att de som engagerar sig allra minst och slarvar, hoppar över uppgifter fyller i.

 

Vore ju trist om man ska behöva ha en hel sida med en massa krav i slammarna. Krav som är självklara. Är man läskunnig så ska det inte vara några problem tycker jag.

Minns för några år sedan  då det vara samma sak egentligen…då fick man skriva upp en lista på krav. Sen verkade många ha tagit kraven som en självklarhet och man behövde inte ha KRAV. Men slammarna utvecklas ju mer å mer…och ska man behöva ha krav igen?!?

Tycker det är synd. Det står ju klart och tydligt om man vill ha en presentation med någonting mer än det vanliga.


Det ska ju vara kul å fylla i en slam. Kan man inte göra de uppgifter som står så bör man ju passa istället. Det är ju inget tvång att fylla i. Vill man inte passa så kan man ju vänta ett tag med att fylla i.

 

Jaja, nog om det.

Ska ta å väcka Jocke nu. Så här länge brukar han inte sova så vi blir säkert sena idag med.

Hatar å stressa.

Hoppas han går lika duktigt idag som han gjorde igår då vi gick hem.

Igår morse vägrade han ju att gå.

Grät när vi kom dit, grät när vi gick därifrån.

Vill inte gå dit på morgonen å vill ännu mindre gå hem på eftermiddan.

Det är väl högsta betyg till fröknarna =0)

Lite jobbigare för mig…usch. Det är verkligen jobbigt å hämta honom. Går inte å klä på han å så e han så trött när man e på väg hem. Han lägger sig mitt på gatan ibland å han ska göra allt han inte får. Jag kommer få hjärtproblem inom kort!!

Man blir så otroligt stressad. Försaöker ha tålamog…speciellt då folk glor. Hatar det.

Värst är de som har egna barn som glor. Har svårt att tänka mig att dom INTE haft barn i trotsåldern…själv ser jag andra med samma problem, å jag glor minsann inte på det viset.

Bättre att visa förståelse än att se ner på varandra.

 

Hm, detta inlägg blev verkligen negativt…

Får se om jag lägger in ett där jag jublar istället sen…det beror på POSTEN!! Haha…


Kommentarer
Postat av: Annika K

Hej svejs! Hittade hit då jag såg att du var den senaste anmälda medlemen på pyssel.net. Välkommen dit får jag säga, himla trevligt ställe du valt att bli medlem på. Jag läst din blogg och blev så himla nyfiken??!! Vad är slammar för nåt??

Ha en bra dag! Mvh Annika

Postat av: Erica

Jag är usel på att förklara sånt men...
slam är en bok som man ställer frågor av alla olika slag. För ett visst antal personer. (tex 8 pers.) Frågor och uppgifter (fotocollage, scrapsida bla.) att svara på och när man är klar skickar man vidare slammen till nästa person (tex en brevkompis som i sin tur skickar vidare till nästa.).
När slammen är full så skickas den hem till den som gjort den.

2006-11-29 @ 08:31:54
Postat av: Annika K

Jag ska erkänna att jag kanske inte förstår helt och hållet, men det låter både kul o spännande! Hoppas du kan dra igång nåt sånt på pyssel.net sen, då ska jag testa att vara med!

2006-11-29 @ 08:39:33
URL: http://www.sajk.com
Postat av: Annah

jag e säkert en av dom som inte engagerat mej så mkt. sorry i så fall.

2006-11-29 @ 13:22:41
URL: http://glitterflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback