uppdaterat lite

ja, satt å uppdaterade länkarna lite...
så nu ligger alla personers i rad, plus att jag lagt till några...säg till om jag ska länka dig...e så många som har blogg så...

Läst ut min bok oxå...somna då det var 2½ sida kvar igår...så typiskt...vet att jag skulle bli knäpp ikväll om jag bara hade så lite kvar...att behöva börja på nåt nytt direkt efter...tar gärna en paus innan jag börjar på en ny!!
Mailat mamma för å höra om jag ska ta med boken till henne på julafton...hon samlar alla böcker jag läst...meningen e att hon ska läsa dom efter å sen får jag tillbaka...haha...men hon lånar ju böcker av jobbarkompisar å köper egna hela tiden så dom ligger där å väntar...
Jag har fått en kartong av henne oxå så jag har en kartong med böcker å läsa plus en väldans mass som står i bokhyllan...som är mina egna då. Antar att de i kartongen blir kvar här...antingen får jag spara eller sälja....Har själv fyndat en massa böcker på tradera...böcker å pocket. Böcker kostar ju så mkt att köpa i bokhandeln...så att köpa en begagnad är ju aldrig fel...om den är i bra skick då...men det brukar dom ju vara...lästa en gång eller så...det sliter ju inte direkt mkt.

Ska väl fortsätta med den boken jag fick Av Anna förra julen sen...såg att jag slutat läsa mitt i en berättelse...eller ja...hade kanske hunnit läsa 1-2 sidor...så det är inte så mkt att repetera direkt...
Å så hoppas jag att jag hinner med en till bok under julen.

Kanske inte hinner läsa alls sen då jag börjar skolan...jag lär väl va så ovan att jag somnar klockan 8 på kvällen...haha...gå upp mkt tidigare å sen va koncentrerad ett par timmar å så läxor...å så har man ju Jocke å bråka med oxå...ja, vi får väl se hur det går...

Tips vart man kan hitta kurslitteratur?? Begagnat då...
Kollat på bokhandlar, å kollat lite på tradera å hittat några svenskaböcker men omslagen jag hitta på tradera ser inte alls ut som på bokhandeln...svårt å veta sånt...om det skiljer mkt...
Men böckerna va inte sååå dyra nya ändå så får se...men just nu har jag inte råd så ska höra med mamma...hon sa att dom skulle hjälpa till med sånt om jag börja plugga...ska höra om det gäller ännu...hehe. Fast hon ska ju få tandproteser i januari...kostade 25-30 000 kr st...hon skulle ha 3 st. tydligen. Så vi får se...

Oj så långt detta inlägg blev...jag e verkligen expert på att fortsätta skriva...skulle bara upplysa om min nya länk-lista lixom...å här sitter jag å babblar om skolböcker nu...å tandproteser...å böcker...

Kommentarer
Postat av: Gabriella

hm... ska du börja plugga? Fan va kul!!! Vad ska du läsa? :) Puss!

Postat av: Erica

det blir svenska å engelska först...

2006-12-22 @ 15:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback