sovmorgon

Inatt nån gång så kom Jocke å väckte mig i soffan...helt hysterisk...han hade sett spöken i sovrummet...över 1 va klockan ialla fall...så jag gick å la mig med han.
Sen ringde klockan vid 6.30 men den ständes av fort...vid 9 väckte Jocke mig igen..."vakna nu, de e tråkit på tv'n". Han har haft sånt uselt humör nu...han ville ha lussebulle, kex, pepparkaka, risifrutti, saft...men sånt får han ju  absolut inte till frukost...sa att man får ont i magen om man äter sånt på morgonen...Va ju bara å hoppas på att han inte minns Lucia på dagis...för då fick vi ju sånt...haha...men han verkade inte komma ihåg den biten, men humöret va ju sämst å blev värre för varje NEJ jag sa.
Glömde ju bort hans välling...först vattnet i kokaren...sen hällde jag upp i måttet men glömde hälla i kastrullen...tar ju 30 minuter å svalna i måttet typ...så hans välling vart ju försenad...men nu så e de lugn å ro för nu fick han den just.
Själv sitter jag här å dricker kaffe...började med att läsa mammas mail...hon ville att jag skulle skicka koderna till Hennes julkalender...glömde spara den på datan...(mamma hade gjort en lista i excel) å så fick jag börja om...haha...jag är världens virrigaste på morgonen ibland...idag är en sån morgon då mkt inte funkar i min hjärna...
Drömde att jag fick mens oxå...så jag trodde det var verklighet, men så blev jag lite förvånad att jag inte hade trosorna jag hade "nyss"...i min dröm alltså...så då kom jag på att det var en dröm...haha...

I förrgår ringde en granne på...en jag aldrig sett förut...som tydligen bor ovanför oss...ser nya personer där hela tiden men det slutar aldrig att banka åborra från den lägenheten...
Han bjöd in oss + alla andra i huset på julfika imorgon...tyvärr kommer vi inte va hemma...jag e så otroligt nyfiken på hur det ser ut i den lägenheten...det har ju varit full fart där sen vi flytta in för 2 år sen...har ju inte gått en vecka utan att det spikats, bankats, borrats osv...ibland dagligen...å på nätterna dessutom...
Vi har ju ringt vaktbolaget flera gånger ang grannarna ovanför...och under med....
Men namnet stämmer inte med han som bjuder på fika...sen sitter det nåt företagsnamn tillsammans med det namn som alltid stått där...Vad jag minns så ska det va nån Leif som bor där men denna kille heter Linus...en ung runt 20 år...han skulle baka lussebullar å pepparkakor å allt...jag vill gå dit!!! Bara för jag e så nyfiken...vill veta vad som pågår, hur det ser ut där...han kanske nyss har flyttat in?!? Har ju aldrig sett han förr...härom veckan så var det en annan kille i hissen som kom från den lägenheten...oxå en ung 20 åring typ...I påskas var det en annan...Det var så lugnt den veckan för han hade barn hemma...såg dom genom fönstret varje morgon...inget bankande förutom barnspring då...
Så den där lägenheten är jag nyfiken på!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Annah

här har d oxå bankats o grejats från nån lägenhet sen vi flyttade in. jävligt störande!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback