shopping på ica

Lämnat 'jocke på dagis...det gick rätt fort å ta sig dit...men...just som vi skulle gå så hade han skitit så det var ju bara å byta...sen gick vi å han vägra!!
Jag fick dra han eller skjuta på i ryggen. HELA vägen...fattar inte vad det är för fel.
Vi blev ju sena pga att han blev nödig...men vi kom till dagis just då kyrkklockorna börja ringa...ligger nån kyrka mittemot...å klockan 9 ringer klockorna.
Men för en gångs skull så var det inga problem alls vid dagis...vi gick in å klädde av Oss...sen var allt frid å fröjd. Jag e dock helt slut i vänsterarmen som fick jobba hårt för å få Jocke till dagis...även om jag inte har nån tid å passa så måste han ju lära sig å för när jag börjar skolan så har jag ju en tid å passa...å då blir det mkt tidigare han får börja...vem vet vilket morgonhumör han har då?!?!

Handlat lite på ica. Mjölk, smörgås-skinka, lussebullar, julgransglitter, chokladkaka, tidningen Elle...man fick en bok med på köpet...hade inte köp den annars...
Va lustigt...tyckte att det gick på mkt...183 kr sa hon...så börja jag räkna på vägen å sen tog jag fram kvittot...138 kr var det...det stämde bättre med min huvudräkning...reagerade inte alls där inne att det vart mkt...men hon sa 183 kronor...haha...jaja, det blev rätt trots allt.

Patrick kom visst hem inatt.
Hans säng var upptagen så vi hittade han i Jockes säng i morse.
Ingen bil hade han men när jag gick från ica så såg jag lastbilen...då betydde det att han ännu va hemma...den står nästan uppe i centrum...en liten promenad.
Han sover fortfarande.

Just hängt i glittret i granen...den e så stor...alltsåsjälva omkretsen så det har gått åt 4 st 5-meters paket med glitter. Räckte ju med 2 förra året...den granen var inte lika stor runt um ,däremot var den tätare å mer "stabil" Det var superlätt å flytta å vrida för grenarna var fasta...inte svajiga lixom...svårt å förklara...haha...
Denna är mkt svårare för grenarna följer med om man försöker vrida...men granen rubbas inte...man får krypa under å vrida på julgransfoten...men tror den står helt ok nu.

Dom var verkligen punktliga imorse, det har dom aldrig varit förr.
Jag hann borsta tänderna, men det hann inte Jocke...2 minuter över 8 skulle jag ta hans tandborste...inte en droppe vatten fick jagh ur kranen...så han får gå med skunkandedräkt idag...haha. Hatar å borsta tänderna med torr tandborste...det är så hårt å obekvämt...jag har lite fobi för tandborstar, speciellt då andra borstar...ryser i hela kroppen...lite som när man drar naglarna på griffeltavlan eller kniven mot talriken...
Har ibland haft problem med tand-relaterade reklamsnuttar på tv om dom borstat tänderna...haha...låter så jäkla löjligt men det kan inte hjälpas...det bara är så...har jättesvårt för Jocke ibland med...han biter ju gärna på tandborsten...borde ju inte va obehagligt för mig...men det är väl att jag vet själv hu7r det är på mig...jag tycker det är obehagligt...att råka bita på borsten...allstå borststråna...usch, jag e helt knottrig just nu, haaha...sitter här å plågar mig själv...ska nog ta å kolla genom alla nya tidningar jag har...har 3 nya nu...eller ja, decembernumret av hennes oxå men den ligger så fint här på skrivaren...julkalendern...glömmer bort å va med varje dag annars om den inte ligger å påminner mig!!

Nu ringer Patricks veckarklocka. Får se om han reagerar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback