GETINGAR....

Hade 2 getingar på balkongen...den ena fick jag ut, den andra envisas med att stanna. Den andra har kommit tillbaka några gånger...letar kanske efter sin kärleksvän?
Jag e ju inte direkt vän med getingar så jag e helt skakig...hade ju bara en tidning som verktyg.
Men ska göra ett nytt försök snart. Om den inte hittat ut själv. Vi har ju inglasad balknong, med skjutfönster.
Och delen under skjutfönstrena är oxå glas så de flesta småkryp håller ju till just där.

Tycker det varit LITE getingar iår. Dock några fler getingbon under taket på landet än normalt. Vissa av dom har varit närgångna...hela skärgården har väl hört mig då de satt sig på min kropp. Sen hade vi ju bålgetingbo under taket med...men dom har jag inte sett till sen någon månad...som tur e...för bot var ju precis över utemöblerna på uteplatsen.
Men har varit väldigt lite getingar utöver det...å bara några få som varit närgånga, resten har inte brytt sig om mig som tur e. PEPPAR PEPPAR.....

Ojoj, är fortfarande skakig. Kan man räkna detta som morgongympa?? haha. Några kalorier måste ju ha gått åt tycker jag...
Vågar man väga sig?? Inte vägt mig sen...ja....när var det?? Början av juli kanske. Känns som jag fått nåt kilo eller två...
Blev ju en del snask då vi fira min farfars 91 års dag...det var dock 1 månad sen, men veckorna efter det har inte varit jättesunda heller. Men har inte rört på mig sååå mkt heller...har suttit stilla i solen å läst eller åkt bil, å långsamma promenader. Jag går alltid många meter före min mor å min son då vi vart ut på promenad...jag klarar inte av att gå så sakta...om jag inte letar kantareller då såklart men det finns inget sånt ju. Min faster är en kantarelltokig tant å hon har bara hittat 4 st i år. Min sysslings tjejs komois hade hittar 3. Själv har jag hittat NOLL. Se eftersom vi e hemma nu får det gärna regna lite på landet. å bli superfint väder igen lagom tills vi kommer ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback