första snön

brrrrrrrrrrr
Ja är sååå frusen.
Första snön kom inatt och det verkar fortsätta...lite väl tidigt tycker jag.

hm, precis räknat ihop hur många det är i Jockes klass...38 st. Tur att dom blivit delade i två grupper!!
Det blir ju lite mer lagom...
Dom har startat läsgrupper oxå...de som kommit längst får gå till tvåorna och läsa med dom...men tror inte Jocke är där ännu...Han kan ju "läsa" men tror inte han fattar nåt, blir ju ett ord i taget så...
Sen är det en hel del som inte börjat läsa alls, det tycker Jocke är så konstigt...att han kan men inte dom...å dom som är bättre än han bryr han sig inte om...haha...dom finns inte typ...

Nä, ska ta och göra lite vettiga saker...har MÄNGDER med grejjer att fixa.1 sak som tar för lång tid enligt mig, KAN vänta men vill ha det gjort...får se hur jag gör...ska bolla lite med schemat å se om det går att klämma in lite smidigt...smidigt å smidigt...lär ju bli stressad som jag vet inte vad...blir nog knepigt ändå...Jocke slutar om 3 timmar och frågan är om jag hinner...annars får det bli måndag!! Då har jag typ 20 min extra plus att jag får bege mig hemifrån lite tidigare...så man hänger på "låset"...

Saker att fixa:
naglar
tvätt
födelsedagskort
fixa present
arbetsförmedlingen
handla
laga mat
dusch
rensa stora garderoben
bevaka auktioner...Jocke behöver skor...å jag med.
städa
med mera...

ska nog ta å lägga ut mina vinterkängor...det e bara den ena skon som passar, försökt gå in men blir halvt invalido. Den ena skon klämmer så jag tappar andan över ett område...på en gammal fraktur. Så de e aldrig använda utomhus. Dyra var dom, så hoppas jag får dom sålda...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback