jaha, lite update kanske...

i helgen så va jag å handla lite second hand jackor åt Jocke...3 st...2 st som va lite stora men de växer han i till våren/nästa höst....fräscha va dom.
Sen blev det en sväng till Stinsen...å min mamma följde med å hon betalade hela kalaset...fleecetröja till Jocke, täckjacka (som passar nu...hitta ingen second hand i rätt storlek...), täckbyxa, 2 par skor...de ena tänkte jag att han skulle ha ute nu men han vägrar...de e för fina för att bli smutsiga...jaja...
Sen ett par höstkängor.

Själv jagade jag ju skor till mig själv men det gickj ju som vanligt...för höga klackar, för höga skaft eller allt lagom men skitful...hittade visserligen ett gäng andra skor jag kan täönka mig men inte alls det jag letar efter...men de flesta va ju snordyra så det var väl tur det.

Fick en knallrosa munktröja i tidig bd-present ialla fall. sån där nallelurvig fleece eller vad det är...rosa isbjörn typ...hehe. Superskön va den.

Sen igår så vart det en tripp till barkarby å skopunkten...kom dit en kvart innan de öppna så patrick höll ju på å dö eller nåt av väntan...han å Jocke skulle på mässa med Peter, anna å Linus...Typiskt nog hitta jag inga skor där heller....2 varv å bara fel fel fel...
Sen fick han köra mig till Sollentuna så jag kunde lämna mina skolböcker där...å passande nog så hade mina föräldrar precis kommit hem å pappa skulle precis åka vidare så jag åkte med han istället. Jag hade ett gäng rabattkuponger som gällde på stinsen så jag tog ett varv till å leta mera...kanske man hittar nåt som man dagen innan ratade för det var för dyrt eller nåt...
Hittade ett par reebok skor ialla fall 390 kr istället för 800 kr...hoppas jag kan ha de...inte gått in än, jag får så lätt skavsår så vågar inte ha dom ännu...får gå runt här hemma å kortare streckor...
Men inga höst skor!!! SUCK!! Sen ringde pappa å sa att han va tillbaka om 5 minuter å om jag inte va klar då fick jag gå hem...hm...jag hann med å kika i 5 butiker till å jag va ute innan han kom...han e en STRESSPELLE!!! Han klarar inte av att vänta å blir skitirriterad om han får vänta en minut bara så det var ju bara å chansa...orkade inte gå...e väl minst 3 km å gå å så regnade det....

Idag har det varit skola igen. HAde "prov" idag. Fick 3 uppgifter å så arbetade vi med dom på datorn istället på excel-lektionen. Det gick ok...om jag bara skrivit rätt siffror...haha...jaja, han såg att jag gjort rätt...men på ena uppgiften råka jag "hitta på" en egen siffra å på nästa uppgift råka jag skifta på 2 siffror...slarvfel...

I morse var Jocke väldigt otrevlig igen...kom igen vart...han krama om trappräcket hårt när vi skulle gå...å sa "du e så jävla elak" typ på varje våning sen när han börja gå. Följde med halva vägen sen hann jag inte längre...så han fick gå resten av biten själv. Å jag hann i tid oxå...3 minuter till godo så då passade jag på å ringa till skolan å höra om han kommit fram å det hade han.

Sen efter skolan så gick vi å handla...å då blev han otrevlig igen...suck!!!
Å försaäljarna utanför ica tyckte väl att jag va otrevlig...men det blir ju så när nån retar upp en stegvis under en halvtimma...då vill jag inte träffa på gatuförsäljare...eller dom vill väl inte träffa mig. Fast det blir roligare å roligare å träffa på såna för jag pluggar ju lite sånt oxå så beter man sig riktigt konstigt så vet dom inte vad dom ska ta sig till typ...det kan ju va kul å se hur dom reagerar...
Men det orkade jag inte med idag inte...omega 3 å sos barnbyar nånting. har redan omega 3 hemma så...fick säga till 3 gånger att jag inte hade tid, att jag måste gå...jaja...det e ju deras jobb så...

Nu ska jag se på tv...å vila fingrarna lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback