så skönt när man fattar


Vi håller på med lite räkeuppgifter i skolan nu å det e så skönt att man fattar allt på en gång...repetition för mig å jag fattade på en gång...å det e samma för Linda men hon rör till det lite...haha...men man får hjälpa varandra...haft rätt på allt idag så det e ju kul. Sen startade vi en aktie-tävling som ska hålla på till i jul...eller var det ännu mer?!? Men i november ska vi ta å kolla mer på det å se om vi ska lägga om det. Vi fick 50.000 kr var å jag å Linda gick ihop å hade då 100.000 kr som vi fördelade ut på 4 olika företag...så vi får se hur det går...vi ska vinna har vi bestämt...sen jobbar hennes brorsa på Astra Zeneca som var det ena företaget vi valde så hon ska höra med han sen när vi närmar oss november å se om vi ska sälja eller köpa fler...men då måste vi sälja andra ju...skoj med lite lek i skolan oxå.
Vi har slutat för idag...hunnit med mkt idag...först redovisningar med grupparbetena. Sen budget å sånt...inventering å bla bla bla. mkt skriva som vanligt men repris för mig men all repetition behövs för det är så rörigt...mer å mer rörigt för varje lektion...nästa vecka börjar vi med kalkylering...då börjar det på riktigt lixom.

Satt igång en tvätt nu...ska hälla i mig lite kaffe så jag orkar va vaken. Sen hämta Jocke å hämta ut lite böcker...hinner jag innan så går jag till skolan å fixar intyg till kommunen som jag glömmer VARJE dag...eller när jag kommer ihåg det så är ju ingen där...vid lunch...

Å så ska jag ta fram fisk så vi får middasg ikväll oxå...det är ju en bra ide kanske...handla lite kanske...
Sen måste jag hinna duscha å tvätta håret. skitigt som det börjar bli så lär det va riktigt skitigt imorgon.
Å vad var det jag skulle skriva nu då...jo duscha lär väl behövas extra...haha. Jocke strejkade i morse å jag blevb ju sen till skolan, visste ju att vi skulöle gå igenom grupparbetet en stund innan redovisningarna så jag fick liiiite brådis. Följde inte ens med Jocke hela vägen till skolan, han vägrade gå...vågade inte skicka iväg han på cykeln för kedjan hoppade av igår, å Gitta fixade det men vi skulle behöva dra åt bakhjulet å det vet jag inte om Patrick har gjort nu så han fick helt enkelt gå...å det var ju inte populärt...han skrek fula ord, vägrade gå å börja slåss å sparkas å rivas när jag tog tag i handen för att komma frammåt...bara det gör ju att man svettas ihjäl...sen gå 15 minuter till för att hinna till skolan....lite sen men man vill ju inte bli föör sen så man springer nästan...nä, det var jobbigt!!! Man blir så uppstressad å sen är man stressad ett bra tag efter oxå...
jaja, mornarna är alltid stressiga å kommer säkert alltid att vara det. Men men...ibland är det värre.
Nu ska jag försöka hitta på nåt annat en stund medans jag hinkar i mig kaffe!


Kommentarer
Postat av: Sandra

ja verkligen! :D lite stora men jättefina!

Postat av: Sandra

hahah, så sant! ;)

2009-09-01 @ 16:17:53
URL: http://jiggly.blogg.se/
Postat av: Sandra

hahah, oj :D jaa, men precis. då kanske det blir för lätt mycket av det goda ;)



hur är det med dig idag då? :)

2009-09-01 @ 17:30:13
URL: http://jiggly.blogg.se/
Postat av: Sandra

mjo ;) okej det låter skönt det. Jadu, jag börjar på komvux imorgon! så ska läsa en kurs där. Och jag letar fortfarande jobb, hehe.. tröttsamt!



Jag har tänkt bli bildlärare, så jag måste väl gå högskola. Det är därför jag läser engelska B på komvux , för att få behörighet till högskolan!

2009-09-01 @ 17:41:16
URL: http://jiggly.blogg.se/
Postat av: Sandra

Okej, låter fint det! skönt för dig att det bara är ett år kvar då :)

2009-09-01 @ 18:05:00
URL: http://jiggly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback