mitt i veckan.



Idag har hjärnan fått arbeta...fick knappt nåt gjort själv på 2 timmar men försökte hjälpa Linda som fått hjärnsläpp.
Å försöka förklara kalkyl formler e ju inte det lättaste...men Donya verkade fatta vad jag menade så det var inte fel på min förklaring. Linda fattade inte så mkt mer efter det men det kommer nog. Själv försöker jag få in formlerna i skallen men de e så många olika så allt blir virrigt.

Sen har vi haft data...eller jobbat med excel. Gick ju bra först tills jag kom till den sidan läraren snacka om...vi skulle kolla på det men att vi senare skulle gå igenom det...men jag försökte göra uppgiften men jag hittade inte rätt grejjer å gå vidare till nästa uppgift gick då inte eftersom jag inte lyckats med denna. Läraren hade samtal med de som gjorde provet så kunde inte fråga. Men jag ligger inte efter, snarare före så jag gick hem tidigare istället.
Laddat ner uppgifterna på hemdatorn med så kan ju klura med det när jag känner för det.

Nu luktar det som att mitt kaffe klart. Ska sätta mig å kika på kalkylerna en stund å dricka kaffe. Ska nog dra igång en tvätt först, bytt sängkläder så tvättkorgarna e överfulla...lika bra å ta hand om det direkt.

Sen ryktas det om svininfluensan. en i min klass har en dotter som har ett fall i sin skola. Hon har försämrat immunförsvar så hade dom gått i samma klass  hade det blivit akut med vaccin. MEn de gick inte i samma klass så hon får inget vaccin nu. Vet inte vart dom bor men tror det var i Sigtuna.
Sen hörde jag ett rykte om att det finns ett fall på Edda oxå. Där går ju Jocke. Fast det här var på förskolan, å Jocke går ju i skolan...men men...man vet ju inte hur man ska reagera heller, vissa dagar e det helt ofarligt å andra dagar så börjar folk dö av det å sen e de ofarligt igen...om folk dör av det så är det väl farligt?!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback