jaha, då va denna helg över...

Vi hade bara en 10-minuters regnskur...så vädret stämde inte alls med vad dom sagt. Men det gör ju inget eftersom det va fint hela tiden. I går från lunch å till solen gick ner var det varmt å sol.

Ätit en massa oxå, för mkt!!

Nu har vi precis ätit färdigt å jag har hjälpt Jocke ut med cykeln. Ånu sitter jag med en kopp kaffe. Lugnt å skönt, han e inte tyst en sekund å så fort man säger nåt så ska han säga nåt om det oxå..."aaa men..." eller "tänk om...".HELA TIDEN, det e ju hur jobbigt som helst...å så visslar han stup i ett...inga melodier, utan en vissling bara sådär...

Skönt å vila öronen en stund...får se om han e ute en liten stund eller länge...han har nog lite kompisar ute på gårdarna där han cyklar omkring så kan ju hända att han fastnar där, eller så kliver han inte av cykeln å cyklar på i full fart...man vet aldrig. Antingen så tröttnar han fort eller så kan han hålla på i flera timmar.
På landet körde han sin fyrhjuling fram å tillbaka på vägen en bra stund, å sen igår oxå, tills bensinen tog slut...han har nog kört på samma bensin i 3 år så det var ju inte så konstigt...

Nu har jag tagit hem alla sängkläder å håller på å tvättar, det tråkiga e ju att det går bara in ett täcke åt gången å 2 kuddar åt gången så det e ett evighetsjobb...tog bara mina å Patricks den här gången, Jockes får väl gå nästa vända eller efter sommaren.

Bilder kommer imorgon...eller senare ikväll.

Idag började jag på en ny bok.
Arnaldur Indridason - Glastbruket


Den kinesiska boken jag läste, den va ok. Tyckte det var så mkt annat som inte hörde ihop med mordfallet å så...dikter, politik...så 100 sidor kortare hade den nog varit bättre, om det togs bort lite av det långrandiga som jag tyckte va ointressant...
(Qiu Xiaolong - En röd hjältinnas död)


Nu ska jag leta fästingar. Tog bort en på Jocke igår, å efter det har det verkligen kliat på mig, men inte sett nån hittills...men man vet ju aldrig...alla naturliga prickar på kroppen gör ju saken svårare...Jocke har typ 1 prick eller 2, själv har man ju hur många som helst...alla ser ut som fästingar...haha...

Kommentarer
Postat av: Helena

Låter som ni haft det toppen! :D Jobbigt med fästingar.... brorsan och hans tjej är alltid på Ljusterö på somrarna och de får alltid flera fästingar...iiisch!

2009-06-22 @ 08:22:45
Postat av: Helena

Ja jag vet att brorsan fick Borrelia.... fyy vilka vidriga djur.

2009-06-22 @ 09:08:22
Postat av: Helena

Ska ni göra något speciellt i sommar eller?

2009-06-22 @ 09:14:17
Postat av: Helena

Har för mig när jag jobbade på vårdcentral att någon häruppe hade blivit fästingbiten iofs kan personen blivit biten någon annanstans det vet man ju inte säkert. De ska ju inte finnas här egentligen, inte förr i tiden i alla fall, men de kanske har kommit hit nu med. Är inte så insatt....

2009-06-22 @ 09:16:36
Postat av: Helena

Vi har inte bstämt något. Blir nog mest hemmavid för att komma iordning mer i huset. Vi ligger ju lite efter när vi båda varvat med att vara föräldralediga, jobbat, pluggat. Tid över för huset har inte funnits då!!!

2009-06-22 @ 09:20:30
Postat av: Helena

Ja det är väl så att de inte trivs i norr, tur det! :D Jag har då aldrig sett någon fästing och hoppas jag slipper fortsättningsvis. Tydligen får brorsan o hans tjej kolla sig varje kväll när dom är på Ljusterö. Vissa somrar har dom haft flera var liksom. Blääääh!!!!

2009-06-22 @ 09:25:41
Postat av: Helena

Jo det blir olika samtalsämnen...men det är bara roligt :D Tack, hon är sötast i den klänningen..haha! Såg dock lite lurig ut på bilden... :D Nu har hon vaknat här också så mata o fixa. Kram

2009-06-22 @ 09:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback