idag ska jag ta rekord

Japp, det ska jag.
Fick en stegräknare i julklapp å har väl inte gått sååå mkt som jag borde...helgerna är skandal. Vardagarna blir det över 7000 steg ialla fall. Men idag blir det nog mer!! HAr nu 5442 steg. Å det är över 1000 steg till dagis...å samma hem då såklart. HAr just kommit hem, har tagit en fika med Theresa i centrum så det har ju blivit ca 2000 steg extra bara det. Ska ju hämta Jocke om ett par timmar så idag blir det rekord!!! Jag måste sätta nåt mål för helgerna tror jag. Jag går för lite då, man åker ju mest, blir ju inga promenader till å från dagis...å när man e ute i affärer tar man för små steg så den räknar ju inte. HAr kollat på en sida (http://www.stegraknare.se/omvandla#aktivitet) där man kan omvandla aktiviteter till steg...så ibland får man ju plussa på lite. dammsuga i 30 minuter blir (för mig) 1850 steg eller 74 kalorier! Men man vill ju ändå att stegräknaren kommer upp i några tusen steg fast man vet om att man kan omvandla annat till steg.
Svammel...
Jaja, Teresa å jag satt å tog kol på över en timma med en latte. Hon skulle köpa en skolbok av mig...men hon e inte säker på om det är rätt bok så vi får ta en fika igen nån dag...kan hända att jag har den andra boken oxå om det skulle vara så...
Själv ska jag söka jobb...typiskt mig å pricka in det så rätt lixom...söka jobb när det är ont om jobb...å börja plugga när det blir lättare att få jobb...dålig tajming...men det är så det är...
Skriva CV är något jag hatar...kommer ingen vart...
Sen har dom så höga, konstiga krav...de som söker folk. Konstiga tider, att man ska vara kristen, ha minst 5 års erfarenhet osv. Eller så är det 75% å 60 kr/h(å då får man ju räkna bort skatten så det blir rätt oxå)...fast utan krav på utbildning...men man har ju dagistider att ta hänsyn till oxå. Min vanliga tur...de jobb som jag KAN få utan problem ligger för långt bort (så jag kan inte komma i tid för att dagis öppnar när jag redan borde ha varit på väg till jobbet i 40 minuter... ) eller så är tiderna kvällar och helger...knepigt är det...SUCK!!!
Näää, nu ska jag ta hand om tvätten å käka nåt...
Pyssel vore ju kul men hinner inte med...borde ju verkligen hinna med sånt nu men näää...inte så inspirerad heller. Inte blivit så mkt under julen heller...ingenting?? näää...ingenting faktiskt...men jag shoppade lite efter jul. mest papper....haha...nästa gång får jag inte köpa NÅT papper alls...har gott om det vill jag lova, men jag är beroende tror jag...nä, nästa shoppingtur blir BARA dekorationer, pennor...smått å gott. Tyvärr råkar jag ju alltid halka in på papper å råkar ju hitta sånt jag "måste" ha å tillslut köper jag nästan bara papper ialla fall...får sålla bort saker i kundkorgen så det inte rusar iväg för mkt...men tänk om jag bara kunde låta bli pappersavdelningen, då skulle jag ju få dekorationer som jag vill ha...vissa är så dyra så de plockar jag bort direkt när summan blir större...sååå...inge mer papper på ett tag...försöka!!! SKA KLARA DET!! (fast jag har ju inte råd å shoppa nu så varför grubbla över det?!?!?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback