jullov!!

Nu har jag lov!! sååå skönt!

Det snöar för fullt just nu...Jocke är lyckligast i världen typ...han hade ishockeyhjälmen med sig till skolan idag så han kan va ute å åka i backarna. Det var en massa tjat om hjälmen i morse...redan innan han klev upp så börja han tjata...

Jag kör en tvätt just nu, å sen ska jag hoppa in i duschen när den e klar...sen hoppas jag att jag hinner med en till tvätt...det beror ju på hur mkt som går å torktumla, å hur mkt som måste hängas...man har ju lite platsbrist å hänga tvätt så vi får se...

Imorgon har Jocke tagit ledigt, vi ska leka med morfar imorgon. Jag å farsan ska ut på våran årliga gemensamma julklapps-shopping, å Jocke ska vara hos gammelfarmor en stund. Sist vi va där blev ju Jocke arg på mig å farsan, för vi störde han å farmor hela tiden tyckte han...(min farmor.) Så imorgon får dom låsa in sig i hennes lägenhet å få vara ifred någon timma...

Julkorten blev klara tillslut å de blev skickade i förrgår. De blev rätt fina men jag dekorerade rekordlite iår...men jag hade ju ganska mkt brist på tid. Såååå mkt med skolan å sååå trött...
slänger in en liten bild sen.

Jocke går sista dan i skolan på måndag, sen ska vi ha jullov tillsammans...färga håret på tisdag, sen ska vi baka lite på tisdag och onsdag...mamma har beställt kladdkaka till julafton plus nånting annat...nån favoritkaka som hette nånting, eftersom hon har namnsdag...ska nog ta å kolla alla recept redan idag så jag kan skriva en bra lista...

jaja, ska ta å börja städa lite...ta hand om torr tvätt, å diskmaskinen måste tömmas...sen är nog tvätten klar snart. å sen blir det dusch...hade tänkt gå å handla oxå, men då får nog håret ta å torka först...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback