matteproblem...hjälp mig...någon??

Har några tal som jag fastnat på...jag kan ju allt detta egentligen...men det står still...

1) En affär sätter ner priset på en cykel med 11%. Det gör att cykeln blir 396 kr billigare. Vad kostade cykeln från början?

2) Vid en kontroll av en tillverkad detalj framkom att 16,4% av alla kontrollerade fanns felaktigheter. Hur många kontrollerades om man hittade 41 felaktiga detaljer?

3) 6(x+2)=17-4(x-6)

4) 100 * X - (70 * X + 30 000) = 270 000

5) 0 = 100 * X - (70 * X + 30 000)


Hur jag än har gjort så har det bara blivit konstigt...så om någon kan hjälpa mig så blir jag glader.
Ska ändå ta repetionstimmar i matte men vore ju kul om man lyckades få till det...
Hoppas på att få nån hjälp...jag sitter å försöker så länge...slutar väl med att jag går igenom allt annat som jag räknat å får för mig att det e fel å så gör jag om allt å så blir allt fel...man får väl hoppas att det jag gjort är rätt...men ekvationer e ju ingen favorit...löst flera ekvationer men vet ju inte om nåt e rätt...procenten e jag mer säker på förutom de två jag skrev här...
Bläddrat i mina matteböcker men hittar inga såna tal alls...det e ju typiskt!!! Annars hade jag väl fixat det för länge sen...

Skickat in studieförsäkran...har ju bankID så det gick på tre sekunder...
å så hittade jag en länk till utbetalningar...å så här såg det ut... ser fram emot min första betalning!!!

Å de senaste utbetalda står visst med...snacka om att det va svårt å få ihop till julklappar i julas...det va inte mkt att handla för...men nu har jag ju heltid så det blir nog bättre!!!
(tilläggsbidraget e för ett barn, om någon undrar över det.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback