scrappat och klart ??

Scrappat har jag gjort...har scrappat ett bidrag till skissutmaningen men är INTE nöjd...å bilderna jag tagit har varit kassa så vi får se om den mailas in...eller om jag hinner göra en ny kanske...
VI FÅR SE!!

Här är ialla fall 2 andra layouter.



Vad har vi annars haft för oss??? Igår så var vi en sväng till stan, Jag å Jocke satt kvar i bilen bara. Sen en tripp till Ikea. Jag fick gå in själv å det var massor med folk.
Nu minns jag inte ens vad jag köpte...jooo, 4 st tidskriftsamlare som jag planerat att köpa....schansade att det fanns såna där, i skinn med ljusa sömmar. Köpte en papperskorg på ica förra helgen å kom då på att jag sett tidskriftsamlare i samma stuk, fast dom såg jag i Norrtälje i julas om jag minns rätt. Men av nån anledning så fick jag för  mig att Ikea skulle ha såna med å det hade dom. Hur jag kunde veta det vet jag inte för vi genar alltid på ikea å missar ALLTID den avdelningen. De 4 är nu "fulla". Sytidningar i en, pysseltidningar i en, scrap-tidningar i en och i sista alla scrapböcker. Det får inte plats fler böcker i den. Sä nästa vända till ikea blir det fler tidskriftsamlare. Hittade även förvaringslådor som va fina och billiga. Blev 2 st cd-boxar tygklädda...fanns knallrosa och mörklila. Tog mörklila. De rosa var fina med, så kanske blir rosa nästa gång...de var fina ihop, skulle nog inte ha BARA rosa. Börjar bli fullt i en del scraplådor så i den ena fick det bli pennor, å i gamla pennlådan har jag fluid chalk å stämpeldynor. Och nu har jag helt plötsligt en liten burk ledig. Som ni såg i förra inlägget så var det en chalk med i senaste beställningen å den fick precis plats i burken. Nu kan jag köpa fler för nu får det plats 3 gånger mer än det jag äger just nu=0). Och den anda cd-boxen är ledig oxå. Får se hur jag stuvar om det hela. Fördelen med fina lådor är ju att det gör inget om de står i bokhyllan. När jag började scrappa så hade jag allt i skokartonger å det var ju mindre vackert. Nu är det bara papprena som saknar fin förvaring. Mönstrade papper förvaras i en trasig skokartong och enfärgade och större spillbitar i kartonger som jag fått beställningar fraktade i. Det är inte vidare värstens fint, men letar ännu...har faktiskt sett stora tidskriftsamlare (innan jag började med scrapbooking) som var snygga å inte alls så dyra som de är i alla scrap-butiker. Vad det är för mått vet jag ju inte å vart jag sett dom vet jag ju såklart inte heller...får ge mig ut på jakt en sista gång innan jag köper från nätet.

När vi kom hem igår så hann vi inte va hemma länge förän det ringer på dörren. JAg tänkte att vi väntade besök å Patrick glömt säga nåt (för det händer oftare än att han berättar...) för han reagerade inte när dörren ringde...Det var grannarna ovanför å dom bjöd in oss på fika. Patrick tackade ja. Blev förvånad att han gjorde det. Jag hade nog tackat nej, lite konstigt känns det ju, vi har knappt sett varandra lixom. Han, Linus bjöd in oss på julfika förra julen men då skulle vi bort. Nu hade han gift sig å frun har flyttat in...kan hon heta Linda?! Jag är verkligen senil...haha. Dom hade huuur fint som helst hemma...Kändes som hemma fast väldigt förvirrande...vi har ju inte alls likt med tapeter å möbler å sånt. Mysigt var det där ialla fall.
Sen bjöd dom med oss på nåt kristet möte, nån debatt eller vad det var...Då tackade Patrick nej ialla fall. Tror jag har skrivit innan här eller nån annan stans att jag trott att de varit religiösa eller nåt åt det hållet, nu tror Patrick det med...haha. Det är väldigt mkt "sånt" folk härikring. Hur som helst, grannarna var trevliga. Verkar som om hälften vi hör kommer från  högsta våningen...men dom går med hälarna...det låter mer hos oss när dom går än hos dom själva. USch, nu blev jag sugen på å kasta ut allt här hemma å börja om från början...alltså verkligen att sätta igång...sugen har jag varit LÄNGE för det ser ut som ett råtthål hos oss just nu...å så var det ju sååååå fint å allt nytt å modernt hos grannarna...vadå klia i fingrarna!! Jaja, jag började ju liiite smått med att köpa lite fin förvaring igår redan innan vi varit hos grannarna...å så blev det 3 ljus oxå...inte för att vi är i behov men det var så fina färger att jag inte kunde låta bli helt enkelt...å nu har ju jul-ljusen städats bort...förutom ett som verkar räcka i all evighet...det ska jag försöka älda upp ikväll!! Ska få bort ALLA julgrejjer å sen ska jag börja stuva om i skåp å hyllor...å dammsuga om dammsugarn funkar...den har betett sig mysko. Få upp andra köksgardinen vore bra oxå, om ma+pa kommer på onsdag så måste den ju va på plats, det har jag ju lovat mamma...hehe. Har stång, men det saknas en böj...kan finnas i källaren...det var oxå en anledning att åka till ikea...funderade på om jag skulle köpa knoppar till Jockes rum å sno en böj från hans stång eftersom de är för långa...men PAtrick tyckte vi skulle kolla i källaren först...så kunde han såga av böjarna. Hoppas nu att han gör det oxå...

Inatt väckte Jocke mig å va kissnödig...jag somnade om innan jag hann kliva upp å jag antar det gick bra ändå...haha. Sen väckte han mig igen å hade ont i huvet. Å i morse så hade han ont i huvet å magen...han började hosta å på väg till toan så spydde han. på golvet, på dörrmattan å i Patricks skor å sen i toan nåra gånger. Sen har han varit pigg. Men han vägrar äta så man vet ju inte riktigt...vi är bjudna på födelsedagsfika hos Carro å Danne sen i eftermiddag oxå så man skulle ju helst vilja veta om han e sjuk eller om det är förkylningen...han brukar kräkas om han svalt snor på nätterna. Fast han har inte verkat så förkyld, började hosta liiiite igår, hostat lite inatt å liiite snuvig bara. Så vi får se vad det är med han...

Oj, va mkt jag skrivit...ska se vad Jocke gör å se till att han går på toa för sen tänkte jag duscha!!!
Det är väldans tyst just nu så jag undrar vad han gör.
Hej så länge.

Hm, han har somnat...

Kommentarer
Postat av: annah

nej eftersom du inte känner för att festa behöver du ju inte göra det, men det vore ju skoj om du kommer förbi en sväng. det e tjejfest typ men visst får patrik komma om han vill...
jag vill att man osar senast nu på lördag så jag kan förbereda.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback