stackars hjärna

Suttit å övat på att räkna utan miniräknare.
Idag glömde jag lixom bort hur man räknar minus...haha...jag blir bara sämre å sämre.
MEn har övat kanske 10 olika tal med minus å 19 olika med dividerat....och jag har löst alla utan miniräknare....eller ja...vissa tal tog ju aldrig slut så fick ju ge mig när jag såg att det bara gick runt runt...sen kollade jag med miniräknaren å det stog ju samma resultat på den...då blir man ju lite gladare. MEn ibland så vill inte hjärnan hålla på med sånt å då fattar jag igen inte hur man gör...bortskämd med miniräknare som man är så räknar man ju vääääldigt sällan utan...men måste ju det på proven så måste ju helt enkelt lära mig!!!
Blir nog klar med kapitlet nästa vecka så prov nr 2 närmar sig...men absolut INTE nästa vecka för då har vi 4 st engelska-prov redan så matten måste jag ju flytta på, då hinner man repetera i lugn å ro oxå...kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback