segoMupp

Jag är sååå seg i skallen. Förkylning och matte går inte ihop. Eller engelska...ingenting går ihop idag...kan inte ens prata svenska rent. Men en engelska läxa är gjord...idag...lyckades få ihop en igår med. Sen har jag ju varit duktig å fått ihop ett brev till anna som har väntat i evigheter på brev från mig.
Jocke är på dagis idag å dom skulle fira hans födelsedag...bättre sent än aldrig!! Men han fick ju svinkoppor lagom till firandet så det fick ju skjutas fram...å det tog ju längre tid än vi räknat med.
Ögat är bättre. Jockes farfar och gammelfarmor satt barnvakt hela eftermiddan igår så jag kunde gå i skolan hela dagen!! Efter lunch först så kunde Jocke öppna ögat å börja se...stackarn...han gick ju in i sater å ting hela förmiddan så han har bula i pannan bla. Han va fortfarande röd runt ögat i morse men såg annars normalt ut å han har inte klagat nåt mer så...

Här har det just varit regn å åska...det betyder att skallen e ännu mer tyngre. Sitter här med myskläder men snart dax att klä sig lite mer mänskligt för att gå till dagis å till ica.
Sen ska jag försöka få min hjärna att funka å ge mig på matten. Är klar med kapitlet och det är dax för prov men vill ju hinna repetera å försöka förstå alla tal jag skrivit upp som ologiska. Vissa grejjer är ju sååå lätta å sen helt plötsligt blir allt förvirrat. Har närmare 50 tal uppskrivna som jag ska gå igenom å repetera. Vissa har jag lyckats lösa på mitt egna sätt å andra har jag lyckats lösa efter jag skrivit upp de..yp "aha"...å så bläddrar man tillbaka å vipps så är dom lösta. Men andra tal verkar inte alls gå att lösa! Ungefär hälften kan jag tro.

Engelskaprovet gick nog bra ialla fall. Tror jag...det visar sig...var osäker när jag satt där å skrev men sen när jag kom hem så kändes det som att det gått bra ändå. Orden tror jag gick bra...det är mer grammatiken som förvirrar mig. Är osäker på vissa frågor men i övrigt så gick det nog bra. Börjat med ett nytt kapitel nu så ska väl släppa kapitel ett för ett tag å ge mig på nya ord. Denna gång inte alls lika många plus att de flesta orden kan man redan...skönt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback