gå i ide tack

jag är sååå trött!! Är verkligen inne i en period då jag behöver sömn, fast om jag sover ordentligt så verkar det ändå inte hjälpa. Igår hade jag ont i huvet så jag kunde inte somna istället.
Igår hade vi nationella provet del 1. Speaking. Usch vad jag hatar den delen. Bara vetskapen att bli inspelad gör mig ju supernervös. Om det inte vore för bandspelaren så skulle allt flyta på bättre, men jag tycker nog att det gick ok ändå. Jag och Åsa fick göra testet ihop och vi flyttades bakåt så när lektionstiden var slut var det våran tur. Fast dom som skulle göra provet innan (dom läste distans), dom gick in och 5 minuter senare kom dom ut igen så dom gjorde aldrig provet. Han som bevakade provet verkade lite irriterad, han pratar dessutom bara engelska så det var ju rätt svårt å hänga med då han pratade. Han har nån dialekt som ibland är svår å så pratar han FORT! Det som var skönt var att han satt på andra sidan av rummet. Hade varit värre om han satt vid bordet där vi satt. Han sitter ju helt tyst å bara noterar så hade han suttit brevid oss hade jag ju fårr hjärnsläpp, vilket var nära 100 ggr ändå. Thomas hade ju fått det ändå. Temat för provet var "competition", det fick vi veta i fredags tror jag...men igår så glömde han bort vad ordet betydde just under provet. Jag glömde bort en massa andra ord istället och hitta inga andra alternativ typ, alltså ord som man egentligen använder rätt ofta som man egentligen kan.
Det provet går inte ut på att se hur korrekt man pratar utan det går ut på att försöka hålla en flytande dialog spontant ihop med en annan person. Undrar hur det hade gått annars...hörde mig själv och Åsa säga meningar på konstiga sätt, böja ord fel eller inte alls typ... Nu dröjer det ett tag innan de andra 3 delarna av provet kommer. Listening är oxå pina nr 1 ihop med speaking. Listening kanske är lite värre. Ibland är det såååå svårt å hänga med...lixom dom babblar på å mitt i alltihopa ska man svara på frågor!! Panik!! För mig ialla fall. Bästa delen är reading, det är mkt lugnare!!! MAn kan läsa flera gånger osv. Writing är ok, bara man kommer igång att skriva så är det lugnt.
Usch va jag babblar. Det är ialla fall såååå skönt att speaking är avklarat nu!!
På fredag blir det kapitelprov 5 i engelska oxå. Är ledig på onsdag (då har andra halvan av klassen speaking-provet) så då kan man ju försöka öva. Skulle även vilja ha matteprovet avklarat innan lovet men det verkar tajt!! Annars har jag jku hela lovet å öva. Vi får se!!

Hemma från Göteborg är vi ju oxå såklart. Joacim å jag hoppade ur taxin på arlanda å direkt träffa vi Mirella från skolan. Hon jobbar där. Så vi hade sällskap en stund tills hennes buss gick. Joacim har nu flygit flygplan TVÅ ggr. I fredags vid den här tiden hade han ALDRIG flygit!! Han verkade nästan inte märka nåt...haha, det va ju rätt skönt. Själv ogillar jag när man startar...ljudet, det skakar å så lyftet...jag svimmar nästan av trycket. Skitkänslig ibland. Vissa ggr har jag inte känt så alls, men då fått grym lock i öronen. Nu vart jag svimfärdig på båda resorna med lite lätt lock i öronen som gick över fort. (kan ha lock över 1 vecka om jag har otur). Konstigt att det är så olika. Att ibland svimmar man nästan å ibland märker man knappt av nåt alls.
Resorna gick bra ialla fall. Å Jocke älskade å bo på hotel. Han var så stolt att han fick ha en egen STOR säng, som gick att fälla upp. (garderobsäng) å i Sigge-rummet på hotellet så spelade han dataspel heeela tiden. Utmärkt barnvakt...haha.
Va på universeum oxå såklart. Får se om vi fick några bra bilder. Man fick ju inte använda blixt så...

Väcka Joacim och Kaffedags nu.

STINA!!

Tack så mkt för raken som väntade efter Göteborgstrippen!! Det kanske e dags att börja med lite jul-kort nu när du skicka så bra saker!!! TACK TACK TACK!!
Väntar hem 2 beställningar oxå, får se om jag lyckats hitta nåt jul-igt. Jag hoppas det!!! Annars måste jag ju göra ännu en beställning...hehe...å dety blir ju alltid en massa annat OXÅ när man väl kollar in butikerna...det blir inte BARA det som man tänkt.


Kommentarer
Postat av: annah

usch d låter verkligen skit tråkigt att plugga haha. jag själv tycker det e kul att starta, värre med landingen. usch

Postat av: Lisbet

Jag har gjort en ?header? på min blogg och passar på att surfa runt lite. Tänkte att jag skulle skapa något på eftermiddagen men det känns som jag tappat lite inspiration. Ska se om jag hittar den hos dig.

2007-10-25 @ 11:02:56
URL: http://www.digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Asgeirnicole

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings

2009-06-16 @ 08:08:59
URL: http://asgeirnicole.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback