stress

Just nu håller vi på med grupparbeten på engelskan. Våran grupp gör ett arbete om rasism och diskriminering. Håller på å kollar på American History X just nu. (det ingår i arbetet!!) Ska även se Missisippi Burning.
Sen ska vi diskutera och göra ett arbete skrifligt och presentera muntligt. Får väl söka lite på internet oxå så det inte bara handlar om filmerna. Å så ska varje grupp lämna in 40 ord å varje grupp har ett eget ordtest. Det som varit så skönt å slippa öva ord på ett tag...buhuuu. Sen har vi matten. Procent-provet har jag ännu inte hunnit göra...men jag har räknat på i raketfart i boken på geometri-kapitlet som är flera kilometer långt typ...men jag e nog förbi mitten nu så snart ska jag väl hinna öva in det sista på procent å ha provet...å sen dags å öva in geometrin oxå...ingen lugn ro...å börja på nästa kapitel...gäller ju att inte fastna på ett kapitel å halka efter...då är det bättre att skjuta på provet...vi gör ju prov när vi själva är klara vilket är rätt bra...tycker jag. Hade vi haft fasta tider för prov hade jag väl varit halvdöd nu antar jag. Det är en sak att vara klar med ett kapitel å en annan sak att minnas allt från kapitlet. Man måste verkligen repetera i lugn å ro. Vissa saker blandar man ihop hela tiden...å vissa dagar tycker man en sa e superlätt å nästa dag lyckas man inte alls lösa EXAKT samma uppgift...man blir lite förvirrad när det ibland funkar å ibland inte. Får väl sikta in mig på prov under nästa vecka!! Vill ha det gjort nu.
Å så e de ju dags å tänka på vad man ska söka för kurser till vårterminen oxå...blir svårare å svårare å pussla ihop...man vill ju ha minst 200 poäng så man får csn. Å om man nu inte hinner klart matte A innan terminen e slut...vad söker man då? Matte A igen?? fast då e ju risken att man inte får studiestöd för den kursen eftersom man redan fått studiestöd för den en termin...rörigt. Å matte B e bara värt 50 poäng...det betyder att jag måste läsa fler än 2 kurser för att få ihop till 200 poäng...å VILKA KURSER ska jag välja?!?!? Förvirrad över allt just nu.

HAr ca 30 minuter kvar på filmen...aksnke får se den en gång till sen...har inte sett hela på en å samma gång...har fixat lunch, tvättat, pratat i telefon, gjort farsdagkort...mm under tiden. Sen har jag ju en roman på engelska å läsa oxå...det går så trögt...men om jag läser 2 kapitel varje dag så borde jag va klar om 2 veckor å det vore ju bra, då har man en sak mindre å tänka på...förutom book report nr 2 då. Nr 1 har jag fortfarande inte skickat in...men det e inte mkt kvar...e egentligen klar men vill få med 3-6 meningar till...kom på så bra saker när jag duschade härom dan som jag såklart hade glömt sen. Lite svårt å skriva ner när man står i duschen!! Är sämst på att skriva ner annars med men i duschen går det ju inte så det är bara att sätta sig ner å tänka så det ryker!!

Nä, nu ska jag sluta babbla, det är nog kaffet som satte fart på fingrarna...

haha..."aksnke" har jag visst skrivit längre upp...KANSKE betyder det för er som ej fattade =0)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej

Tittar bara in. =)

Om du besöker min blogg lämna gärna ett spår efter dig.=)

Ha en bra dag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback