Stööön.

Känner mig heeelt färdig.
Först kunde jag inte somna igår så det blev väl ca 2 timmar mer att vara vaken än planerat.
Sen blödde Jocke näsblod så då var det ju bara att kliva upp å hjälpa han med det...satte oss i soffan å kollade lite på bones som jag spelat in. Vi båda somnade i soffan. Sen blödde han näsblod igen å då var det ju bara å kliva upp igen å denna gången klarade inte pyjamasen sig så då fick vi byta den å då såg jag ju lakanet, kudden och isbjörnsnallen...så fick ta med allt in i badrummet å spraya med tabort. Jocke är numera van att gå runt med tussar i näsan å se på film mitt i natten. Kollade vidare på bones...klarat fram till reklamen båda gångerna så jag har sista delen kvar att se.
Började 8.40 idag så vi fick gå tidigare till dagis. (brukar lämna vid 9 på onsdagar). Halt var det så jag kommer va invalido kommande dagar. Väl i skolan så höll jag ju på å pinka på mig...va inte lätt å hitta en ledig toa...den jag hittade var ju trasig  men jag hittade en tillslut. Sen började provet. Writing delen. Hyffsat lätt ämne men svårt å komma igång ordentligt å fick ju total hjärnsläpp flera gånger...hann inte läsa igenom heller innan provtiden var slut...får se hur det gick...kan ju alltid klaga på natten som var...fy fasen. Höll ju på å gå vilse på vägen hem oxå...haha...gick i min egna lilla värld å var ju nästan påväg till dagis...så jag har provat en helt ny väg hem idag. Nu fryser jag halvt ihjäl för det var inte varmt ute. Det blåste lite dessutom så jag har en mysig natt att se fram emot...kramp i halsen/käken typ...
Öronen håller just nu på å kokar känns det som men näsan är genomfrusen ännu. Kom precis på varför jag inte gillar vinter för det mesta...alldeles för få soliga, fuktfria, halkfria, vindstilla dagar....Alltid är det ju nåt...Soligt är det nu ialla fall å inte blött, men halt å småblåsigt.
På måndag kommer nästa nationella prov då...klockan 13-16 på eftermiddan...hoppas hjärnan orkar det. Listening (som jag inte har som favorit) och reading...(den jag gillar bättre). Även om jag är dödssjuk så kommer jag vara där. Vill inte hålla på å krångla...man måste ju ha sjukintyg å sånt om man inte kommer på proven, annars får man vänta ½ år på nästa prov. Det har jag inte lust med direkt. Jocke är ju förkyld nu å har varit hemma 2 dagar å det kändes egentligen dumt å ha han på dagis idag redan men vad gör man då ingen kan va barnvakt?? Han är inte supersjuk lixom...han var igår knappt snorig å han va pigg hela dagen i stort sätt, men man ser ju på han att han inte är i toppform, plus det här med näsblod som börjar bli en vana....så det fick ju bli dagis ändå.
Får se på fredag om det blir föredrag...våran grupp funkar ju sämst. Tatjana har hoppat av våran grupp, Slavica verkar inte ha koll på nånting alls...jag och Åsa ska ialla fall dela på Ku klux klan. JAg har skrivit ca en a4 så Åsa skulle väl försöka få ihop ungefär lika mkt...allra helst fylla på det jag skrivit...jag har sammanfattat allt i stort sätt så kanske lite mer i varje stycke och kanske lite annan info med då. Vi håller ialla fall kontakten med varandra. De andra har inte brytt sig, men klagar gärna i skolan istället. Har ju bytt mailadresser för att kunna ha koll på vad som händer men det är bara Åsa som svarar på mina mail.
Nä, nu ska jag se om jag kan få in lite matte i skallen så KANSKE jag kan göra prov imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback