ingen matte...å vem läser detta?

har inte öppnat böckerna än, däremot så har jag rensat ur en låda i min byrå, rensat ut gamla tyger å kastat några gamla kläder...sorterat lite scrapsaker å fått bort 4 skokartonger. Gjort lite mer plats helt enkelt. Tagit fram ljuslådan å kollat vad som fanns. HAr ett tjockt kalenderljus men ingen ljusstake till men hittade en liten en med pinne i mitten. Tyvärr så var det redan hål i botten på ljuset så det vinglade men jag löste det genom att ta min ena adventsljusstake som har en lös del för ljusen å satte ner ljushållaren där å fyllde på med dekorationsstenar så nu ska det vara stadigt. Hittade även ett par andra julljus så tog fram de med. Tvättat blodiga kläder och sängkläder oxå...mer?!? Jo, lyckades rensa ur en halv låda till så nu har jag plats uppe på byrån för lite finare saker än pärm, lösa papper å allt vad jag nu hade där i röran. Bäst av allt är att det får plats mer saker i lådorna fast jag hade dock inget som gick ner...Postorderkatalogerna fick sin nya bostad i min garderob istället för att ligga synligt i bokhyllan där jag hellre har de fina scraplådorna. Skönt att få bort fula skokartonger. Å nu är skräpflyttkartongen full oxå så nu har vi även en flyttklartióng mindre....eller ja, allt som ska kastas står i hallen nu men risken är större att de hamnar i soprummet om de står i vägen!!
bla bla bla.
Känner mig såklart ännu mera slut nu än jag gjorde innan. Släpat runt på en köksstol till alla möjliga ställen, den har stått ivägen ganska ofta men envis som man är så ska det gå att ta sig fram ändå, "ska ju ändå upp på den snart..." Synd bara att det ser lika hemskt ut här hemma som innan...
Jag undrar när vi ska få ordning?!?! Köker ser ju ut spm nåt förråd, Vardagsrummet oxå, å sovrummet med. Det enda rum som inte ser ut som nåt förråd är väl badrummet, å där är man ju inte så ofta eller länge.
Behöver verkligen storstäda, men det är inge kul för det märks ändå inte när man är färdig. Känns som om helgen kommer gå åt till att städa. Nån som vill hjälpa till??

ÄR DET NÅN SOM LÄSER??? SKRIV GÄRNA EN KOMMENTAR...!!!

Kommentarer
Postat av: annah

har svarat på det 100 ggr eller nåt, men JA, jag läser då o då. inte super aktiv men iböand så!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback