plugghäst??

Gör jag annat än pluggar?? Sitter jag vid datan så skriver jag arbeten av olika slag...men det är ju väldans lätt å råka gå in på någon trevlig sida...expert på å råka kolla någon scrapsida, sen fastnar man där...med tanke på fördjupningsarbetet så är det inte så bra, för det ska ju snart vara färdigt. Jag plockar ut delar från olika texter just nu å lägger in mitt bearbetnings-dokument. Har fått ihop ca 3 a4 sidor å då har jag  inte ens kommit halv-vägs ännu. MEn jag har ialla fall valt ut delarna färdigt. Det tog sååå lång tid. Men nu ska jag pussla ihop så allt kommer på rätt ställe å så ska man ju komma ihåg "källor" oxå...glömt å skriva det på flera ställen men av nån anledning så har jag gissat rätt varje gång...lättast var pampers...de har s¨"smala" spalter i sina artiklar...
Håller alltså på å skriver om BARNSPRÅK. Undrar hur mkt som blir kvar när jag börjar skriva på riktigt...det står ju i stort sätt lika dant på alla ställen jag kollar, men alla ställen/böcker har några unika rader med info...blir många källor...ska fråga läraren hur jag ska göra med källor. HAde ju varit mkt lättare om man hade en eller två källor, men nu har jag några fler å allt kommer ju att blandas ihop hej vilt för att få allt under rätt rubrik...tex:1-åringens språk, stimulans, pappans roll...osv.
Igår hade vi skräck-provet då.
Listening. Fort gick det!! Reading var lite halvknepigt ibland med eftersom det dök upp flera ord jag aldrig hört talas om...tur man fattade sammanhanget ialla fall. Får se hur det gick...har ingen som helst aning!! Hoppas det går lika bra som när jag var säker på att jag skulle få IG på provet...då låg jag typ på gränsen för VG...men man vet aldrig. Proven var rätt så olika...detta kändes lättare på nåt sätt men ändå inte. Det är ju flera olika delar, så den ena delen var lätt å nästa svår...har nu ett nationellt prov kvar. På torsdag. Då är det uppsats. Hoppas hjärnan inte står still som på svenskan då vi hade argumentation.
Hm, igår i språklabbet när vi just skulle köra igång så vällde det in folk i salen. Rummet blev dubbelbokat. Någon hade bytt ut bokningslistan på väggen mot en ny-TOM. MEn eftersom vi hade viktigt prov fick de andra gå.

Ska försöka åka snart. Behöver handla lite, å så behöver Jocke nya skor. Han har de han hade i höst å de e väl för små, dom borde vara det. Sen går de sönder mer å mer för varje dag. De började gå sönder för 1-2 veckor sen...
Haft skor själv som varit favoriter å används väl i ett par år...å sen helt plötsligt gått sönder...mer å mer för varje dag...PANIK!! Antar att jag oxå råkar ut för det snart...har bara gamla slitna gympadojjor just nu. Men får ta Jocke först, hans fötter växer ju.
Ikväll blir det väl lite fest. Johanna fyller år. Ska dit vid 16-tiden...får höra med PAtrick vad som gäller. HAr ingen aning. Enda jag vet e att hon fyller år å vi ska dit den tiden. Om vi ska ut, om det blir mat har jag ingen aning om. Ska vi ut så vore det ju bra å veta vilken tid...ifal vi ska med så måste ju Jocke ha barnvakt...å då lär väl vi få sova nån stans...bilen lämnar vi hos mina föräldrar...synd att gångvägarna går runt så mkt, annars skulle det nog ta max 10 minuter å gå till dom från mina föräldrar.
Hm, undrar om jag fått överdos av kaffe?!? Jag babblar bara vidare hela tiden...trodde detta inlägg skulle bli på kanske 10 meningar...haha. LUUURAD...

Jaja. Hej så länge!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback