kort dag

Blev en kort dag i skolan.
Hade ingen riktig lektion.
Vi fick tillbaka analyserna å skulle bara kolla igenom å ändra å tillägga om vi ville.
Fick tillbaka provet...55 av 74.2 ½ fel(2 poängsuppgifter = 3 poäng) på nästan hela provet å så var det 2 uppgifter man kunde få 8 poäng vardera på som jag missade så egentligen gick det ju bra.(huvudsatser å bisatser.)
Så det är ju grammatiken som spökar som vanligt. Att veta vad som är vad när man använder det.
Men läraren sa det att det är vanligt att svenskar har svårt för grammatiken. Plus att vi inte har haft nån grammatik ännu. Så hon tyckte att jag skulle vara nöjd. Å det är jag väl. Men det stör mig att jag missade ändå...jag som repeterade typ bara den biten inför provet...haha...men jag vet ju om det, att jag har problem med det så det var ju bara att chansa...det kunde ha varit rätt!! Men de uppgifterna tillsammans gav ju totalt 16 poäng...usch, jag ville ha de poängen...haha...då hade jag haft 71 poäng...ja eller 8 poäng hade räckt för att bli nöjd på riktigt.
MEn jag ska inte klaga...

får se sen vad det blir av novellen...om man fattat allt rätt...
Lämna ju även in en essä idag...kanske oxå e helt fel...kanske inte fel skrivet men uppgiften kanske jag missuppfattat...det vore så typiskt mig.
Allt annat har jag ju faktiskt gjort rätt, trots stor förvirring...mind map, pm å allt vad vi nu gjort...allt har ju varit nytt å så självständigt så man har ju fått chansa i sista sekund för att lämna in i tid.
Får se hur det gått denna gång...
Ändrade lite på novellanalysen...men bara 3 ord...haha. Så jag va klar fort.
Kom hem 1 timma innan lektionen egentligen slutade.
Fyllt i en slam sen dess. Borde ju kanske öva på nya engelskaglosorna men känner inte alls för det.
Är ändå snart dax å hämta Jocke på dagis.

Kommentarer
Postat av: Helena

Hoppas det går bra i plugget för dig :)

Postat av: Pelleamal

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-06-26 @ 11:25:30
URL: http://pelleamal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback