PM - hjälp mig

Vi har i läxa till på tisdag att skriva ett PM. Det står stilla i min lilla lilla hjärna...haha...

Idag började dagen med engelska...super duper trött...men det gick bara bra. Kom en ny tjej idag så nu är vi 2 st svenskar. Vi arbetade ihop å verkar ligga på samma nivå.
Igår jobbade jag ihop med en kille som har 3 flickvänner å va mer eller mindre totalt ointresserad av att lära sig nåt...
Å förra veckan fick jag jobba med en som ej kan lyssna på läraren å va tvungen å prata med mig hela tiden å fråga mig istället för läraren...som om jag vore ett engelska lexikon?!? haha...
Finns trevligt å "normalt" folk där oxå...men jag lyckas ju alltid para ihop mig med såna som jag inte funkar ihop med...
Hade gruppdiskussioner på svenskan idag å hon som verkade vettig hade gjort uppgiften föut å visste alla svaren så jag fick ju diskutera med de andra två som var hur virriga som helst. Men det gick bra ändå. Är sån stor grupp, 35 pers...hoppas man inte behöver ha redovisningar inför ALLA!!! Mardröm typ.

Imorgon har jag bara engelska. Känns så dumt å kliva upp så tidigt bara...jag slutar alltså skolan 10.15.
Läxan hann jag göra på min håltimma idag...käka lunch såg på tv å gjorde engelska...höll på å fråga läraren i svenska en sak på engelska...haha...virrigt är det!!
Får se va jag fick för resultat på grammatiktestet...vet att det inte kan va så mkt eftersom jag svarade på kanske  10% av frågorna...haha...men det blir spännande å se...eller ja...spännande å spännande...kommer väl mest kännas pinsamt men ändå...det är ju ändå 11 år sen man gick i skolan...på riktigt...jag tog ju bort kärnämnena i gymnasiet å hade bara media...men hur som helst...det är 8 år sen å det är några år det med...kan nog behöva lite repetion!!

MEn hur ska jag få ihop ett PM??
Hjälp mig någon...
HAde hoppats på att vi skulle få se nåt exempel men det fick vi inte...bara på nästa uppgift...
Så ni som kan detta med PM får gärna komma med förslag...gärna många!! Haha...
"Mina mål med svenskstudierna"
Har typ börjat skriva "Svenska är mitt modersmål"...sen tog det stopp...haha...

Kommentarer
Postat av: Annah

vad är ett pm??

Postat av: sajbersonja

Har fixat slambrev till dig nu :) Postas under helgen.

2007-01-19 @ 11:15:53
URL: http://sajbersonja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback