knepigt värre.

Trodde det skulle ta mkt mindre tid att få ihop en mindmap...med tanke på hur mkt jag skrev...alltså som förslag på lektionen i torsdags. MEn som sagt, det är ju ett tag sen man pluggade senast å då tänkte man väl inte direkt på vilken "inlärningsstil" man har så nu fick jag tänka så det knakade.
Men nu e jag klar tror jag... Skrivit en kladd av intervjun oxå. Måste ändra plats å försöka hitta nån bättre formulering bara. Men den ska in om en vecka först så det ska jag väl hinna skriva rent...
Nu ska jag ge mig på engelskan...hm...100-120 ord...fast vet ej om det är till på torsdag eller om det är till om en vecka...men en var till idag ialla fall...gloslista alltså....öh...till imorgon.
hjälp, hur ska jag lyckas plugga in de orden nu?? Är vissa ord som jag har svårt att få in...vill hellre säga ett annat ord för att jag e van å använda det oftare. Synonym. tänkte skriva ett exempel men kom ej på nåt...orkar inte hämta böckerna för då lär jag glömma ta med dom till soffan igen å då glömmer jag öva...haha. Jag e totalt virrig just nu så förstår inte hur jag ska lära mig dessa ord alls.
Hm, blir förvirrad nu...på torsdag har vi nog ett muntligt förhör av ord...men eftersom vi inte har gjort hela kapitlet kan det ju inte vara alla 5 gloslistorna...utan allt kommer väl på det nationella provet...när nu det var...planeringen ligger med böckerna såklart...tror jag måste skaffa nån tavla å sätta upp allt sånt på...schema å kalender...använder inte min filofax på samma sätt som förr...då hade man ju alltid fullt upp å skrev upp allt å på så sett så såg man ju när allt viktigt var...men nu är jag inte lika aktiv med filofaxen å jag kollar det inte ens varje vecka...eftersom jag aldrig har med den...blablabla...

Mat ska vi väl ha idag oxå...tänkte pasta först men det åt dom på dagis, så tänkte jag fisk...men det äter dom imorgon...haha...sen tog mina förslag slut...har inte så stort matförråd hemma så det får väl bli nåt av det ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback