3 advent pyssel...med mera...



Söndagens pyssel
Passade på att måla när jag hade färgerna framme.
Inga mönstrade papper denna gång.
Inte för att det hade med 3:e advent att göra men...

Och så hittade jag denna canvas i pyssellådan.
Det var därför jag hade färgerna framme...först skulle jag bara måla ramar (3 st men hade bara 1...så det blev en triupp till ikea i lördags å köpa fler...) å brevid färglådan så låg det 2 st canvas som jag glömt bort.
Denna var i a6 format ungefär. Hämtat inspiration från en gammal tidning jag har...Hobbyideer från förra sommaren eller nåt sånt...ännu äldre kanske...


Är urusel på att använda mig av mina tidningar...har ju massor med hobby/scraptidningar som bara ligger...bläddras i dom men inget mer typ...Dags att börja inspireras lite mer av tidningarna...och böckerna...har väl ialla fall 3 scrap-böcker så vad problemet är vet jag ej...blir inspirerad men jag gör inget av ideerna som dyker upp.
Ja ja, får försöka att minnas detta nu. Kan nog behövas, känns som alla LO's blir snarlika för tillfället...
Har även målat en i a4, vet ej om jag är nöjd...eller om den är färdig. Har inte så mkt färger att välja mellan, har mest ljusa eller klara färger så vi får se...lite nya färger måste jag skaffa...man kan ju blanda till själv, men det kan ju bli ett evighetsprojekt...när man är nöjd så har väl färgen hunnit torka...haha...

Skrivaren...den har sitt egna liv oxå, antar att det beror på alla andra dataproblem...när jag scannar så brukar jag förhandsgranska å beskära och ändra ljusstyrka å annat innan den scannar men det går inte nu...alltså, beskära å förhandsgranska funkar ej...så man får chansa lite om man beskär för bilden syns inte på skärmen som det brukar vara. (bilderna brukar bli skarpare om man gör det innan scanningen) Det är lite störande...när man är van...samma sak med många sidor man ska logga in i...brukar ju ha "auto" men nu får jag skriva in manuellt...man är ju van att slippa sånt så det känns störande!! MAn får väl vara glad ATT det går att scanna och logga in på sidor.

Om 1 h börjar skolan...enligt planeringen är detta sista engelska lektionen...stämmer det?? Är det sista dagen imorgon kanske?!?!? Jag har verkligen noll koll...har inga papper kvar...de man fick i somras alltså...dom kastade jag för någon månad sedan...ehhehe...Blir väl redovisning idag...antar jag. Sen så tänkte jag väl hinna med ett matteprov sen oxå...ser inte fram emot nåt av det...speciellt inte matten...geometri...alltså, man måste få ha miniräknare till detta prov...det kommer ju ta flera timmar annars.
Å nu är det mindre än en timma kvar tills jag börjar så jag får väl ta å läsa igenom redovisningspapprena några gånger...ifall vi hinner med det idag så vore det ju bra å vara liiite förberedd ialla fall, man ska ju helst inte läsa innantill...det är flera som gjort det å då får man ett minus för det...

Jocke var på hörselkontroll i morse oxå, det gick jättenbra...sa igr till han.."imorgon ska vi på hörselkontroll!!" då sa han.."va?" å så upprepade jag å han sa.."va?" igen...haha...
Han vägde sig å mätte sig oxå. 16,1 kilo å 103 cm lång. Alltså, han måste ha långa ben för stl 110 är ju snart för korta...han borde ju alltså ha stl 104 som bvc-tanten sa...haha...han har ju 110 å 116 i de flesta kläder...

Kommentarer
Postat av: Linda

Lilja är 106 cm, hon har 110 i byxor. Helt plötsligt var alla byxor i 104 för korta, hon har vuxit som bara den under hösten! 110 sitter perfekt på henne.
I klänningar och tröjor har hon 110-116, är ju sån skillnad på vart man köper de.

Postat av: Sara

Var länge sen jag var in här! :-) Men nu har jag läst ifatt lite grann, orkar inte kommentera allt. Men det är kul att se allt scrappande och läsa om din vardag! :-)

Ang. storlekar så var Neo 91 cm i höstas, men han har 98 eller 104 på sina kläder. Så det där stämmer inte alls. visst han har kläder i 92 som funkar också... men det köper jag ju aldrig längre. Sen beror det på vart man köper kläderna också... varierar massor. Jag köper en hel del unisex på Lindex´s tjejavdelning tex... det är jättesmått! Måste minst ta 104 då!

2007-12-20 @ 00:52:11
URL: http://snorky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback