Mörbultad.

Kroppen har arbetat hårt denna helg.
3 dagar med naturjobb.
I fredags gick jag å mamma i skogen flera timmar. Plockade svamp å lingon.
På lördan var vi i norrtälje, efter det fortsatte vi lingonjakten. Fortsatte där vi slutade dagen innan.
Men det var väldigt avplockat. Själva skogspromenaden är jobbig i sig...plockandet är jobbigt på ett annat sätt. Så igår när vi kom till sollentuna så var man faktist halvsliten. Pappa skulle klippa gräset å vi fick i uppdrag att plocka all fallfrukt...det tog 3-4 timmar. Å jag fick köra skottkärrorna...blev ca 10 lass. Jag känner mig verkligen sleten idag.Mina armar är slappa...varje tryck på tangentbordet känns i armarna...

Känns mest jobbigt än skönt. Brukar tycka att det e skönt med träningsvärk, dels för att då vet man att man har arbetat hårt. Men nu känner jag mig mer handikappad att ens få nåt gjort...haha. Man borde ju faktiskt göra sånt här oftare!!

Inatt blev Anna mamma oxå!!! En lite girl blev det. Jag som gissade på en pojke...men det var mer för att alla andra gissa på en tjej. Var svårt denna gång å gissa. Brukar gissa rätt...ha på känn rätt tidigt vad det ska bli men så har det inte varit denna gång. Jag gissade på längd å vikt oxå...ska kolla vad jag gissade, det kanske blev rätt istället...hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback