nysattacker

har dammsugit hallen å vardagsrummet nu...å jag nyser som bara den.
Ska dammsuga köket å sovrummet nu...men det vart så varmt så måste vila lite.
Sen ska jag skura. å sist dammsuger jag detta lilla minirum...sitter ju i klädkammaren...det e vårat arbetsrum...kompakt!!
Sen ska det bytas sängkläder i våran säng oxå.
Jockes rum e ju klart. å badrummet är dammsuget, men resten få rPatrick fixa...det e hans skägg som ser otrevligt ut sen förra helgen...hur svårt e det å ta en trasa å torka upp?? Lyfta på några få saker å torka...jag låter bli eftersom det e hans verk å han borde väl inse hur ofräscht det ser ut nån gång...
Ska bli intressant HUR han städar sen...får vakta lite...får alltid säga åt han att " där e de dammigt" "glöm inte toaletten" "har du inte torkat upp den fläcken??" osv...städa för han e att dammsuga...å det e ju redan klart...är alltid lika intressant å se.
Nä, en halv cigg å sen ska sovrumsgolvet röjas å sen dammsugas...skura behöver jag nog inte gör aädr...tar det till jul. Men hallen å köket ialla fall...i v-rummet kan jag ta en vanlig trasa å torka lite här å där...lite latmask-varning men det är så mkt jobb före och efter man skurat där...måste flytta på bordet...å det kan jag inte själv. Å bära bort mattan å dataskärmen har jag flyttat en gång helt sjäv...ca 3 meter...eller 2 kanske...å det gör jag ALDRIG om. Den väger nåt otroligt!!!
Å å så e det mitt pysselbord...det väger lika mkt det. Flyttat ett par gånger å det e alltid på gränsen att man får ryggskott.
Å så e de 3 st flyttkartonger, en cykel, en till matta...en kasse, en resväska...en stol...nej 3...nån kolsyretub som väger rätt bra den med...så nej...jag tar de synliga fläckarna!!!

Satt igång en tvätt oxå...vit-tvätt...helt otroligt, Jocke har klarat sig utan sin kudde över en vecka nu. Den andra tvättade jag men kastade direkt för det vart en massa nya hål å fyllningen trillade ur så den sa vi adjö till..ialla fall jag...i smyg...Jocke vet inget. Den andra kudden e i tvätten nu...får se om den håller.
Alltså...jag vill ej ta tag i sovrummet...får panik av bara tanken...där e det en hel del att flytta på oxå...2 kartonger som e mina...å lite påsar...de går å flytta på rätt lätt...men Patricks samling...den e jobbig...allt ligger i världens oordning över hela golvet...e som en gång när man kommer in i sovrummet...å vid min sida är det jätteryumligt...å vi har inget stort sovrum...
Åh, jag blir så irriterad...jag visste att han skulle smita från städningen...säkert planerat i minsta lilla detalj. Jag hoppas mamma inte ställer upp som barnvakt nu...hon skulle ju baka tårta å äppelkaka till imorgon...så hoppas hon säger NEJ!! För då måste Jocke följa med Patrick å farsan till Pappas jobb...där det finns en massa farliga maskiner...å då e Jocke ivägen...å hoppas Jocke e på sitt griniga humör...haha...NÅT STRAFF MÅSTE VÄL PATRICK FÅ?? Han tar så mkt för givet att det är skrämmande!!

STÄDA!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback